پرویز مشرف:

دولت "نواز شریف" پاکستان را به سمت انزوا می‌برد

کدخبر: 2069491

رئیس‌ جمهور اسبق پاکستان گفت: دولت نواز شریف با ارتش کنار نیامده و این تنش بر روی روابط خارجی تأثیر گذاشته انزوای سیاسی را به دنبال دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: «پرویز مشرف» رئیس‌ جمهور و حاکم نظامی اسبق پاکستان با شرکت در برنامه سیاسی «تا فردا» که از شبکه اکسپرس پخش شد، گفت: دولت نواز شریف با ارتش کنار نیامده و این تنش بر روی روابط خارجی تأثیر گذاشته انزوای سیاسی را به دنبال دارد.

وی افزود: تا زمانی که اوضاع سیاسی داخل کشور ملتهب باشد چطور می‌توانیم در سطح بین المللی از مواضع خود در کشمیر دفاع کنیم.

مشرف تأکید کرد: متأسفانه پاکستان وزیر امور خارجه که اختیارات کامل داشته باشد ندارد و توجیهات در این زمینه بی‌فایده است.

وی افزود: نواز شریف با تعیین نکردن وزیر امور خارجه و عمل به رأی شخصی در معادلات بین‌المللی کشور را به سمت انزوای سیاسی پیش می‌برد.

مشرف تصریح کرد: در هر دوره‌ای که روابط ارتش و دولت خوب بود سیاست خارجی پاکستان نیز نقش مثبت خود را ایفا کرد اما در حال حاضر تنش بین نظامیان و دولت نواز شریف تأثیرات منفی دارد.

پرویز مشرف گفت: ارتش همیشه از منافع پاکستان حمایت می‌کند اما دولتمردان منافع شخصی را به منافع کشور ترجیح می‌دهند که همین موضوع موجب اختلاف و تنش می‌شود.

به گفته مشرف دولت و ارتش باید با هم کشور را اداره کنند و تا زمانی که این هماهنگی نباشد امنیت ملی همچنین سیاست خارجی تعریف واحدی نخواهد داشت.

مشرف ادامه داد: حزب مردم به دنبال براندازی دولت نواز شریف نیست و اعتراضات این حزب فقط یک بازی سیاسی برای تصاحب قدرت است اما حزب تحریک انصاف هم فقط با برگزاری تظاهرات نمی‌تواند خاندان شریف را از قدرت برکنار کند.

ارسال نظر: