اتحادیه عرب:

حل مشکلات غیرنظامیان در عملیات موصل بسیار مهم است

کدخبر: 2069757

یکی از مسئولان اتحادیه عرب پس از نشست پاریس درباره موصل بر لزوم تلاش برای توقف مشکلات غیرنظامیان در جریان عملیات‌های نظامی در این شهر تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، حسام زکی، نماینده اتحادیه عرب در نشست پاریس درباره شهر موصل در کنفرانسی مطبوعاتی پس از این نشست اظهار داشت: اتحادیه عرب همه طرف‌ها را به رعایت انسانیت، جلوگیری از پیامدهای منفی این درگیری‌ها برای غیرنظامیان ساکن در این شهر و ممانعت از ورود طرف‌های غیرنظامی به درگیری‌ها دعوت می‌کند.

زکی با اعلام حمایت کامل اتحادیه عرب از تلاش‌های نیروهای عراقی برای بیرون راندن داعشی‌ها از موصل، تلاش برای دستیابی به توافقنامه‌های سیاسی جهت بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان را خواستار شد.

این مسئول اتحادیه عرب نشست پاریس را دارای پیام سیاسی مهمی دانست که نشان‌دهنده اتفاق نظر جامعه جهانی درباره لزوم نابودی داعش، کاهش مشکلات ساکنان موصل و حمایت از هر تلاشی که در این مسیر صورت می‌گیرد، است.

بیش از 20 کشور و سازمان در نشست روز پنج‌شنبه پاریس درباره برقراری آرامش در موصل شرکت کردند که ریاست آن را فرانسه و عراق به صورت مشترک بر عهده داشتند و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز در آن حضور داشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: