رای اعتماد پارلمان به دولت‌های جدید ایتالیا و فرانسه

کدخبر: 2078230

به دنبال بروز تغییرات اخیر در دولت‌های ایتالیا و فرانسه، "پائولو جنتیلونی" و "برنار کازونوو" نخست‌وزیران جدید این دو کشور از پارلمان‌ کشورهایشان رأی اعتماد گرفتند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دولت‌های جدید ایتالیا و فرانسه که اخیرا دستخوش تغییراتی شدند، دیروز سه‌شنبه از پارلمان‌های کشورهایشان رأی اعتماد گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایندگان پارلمان ایتالیا شب گذشته به کابینه «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر جدید ایتالیا رأی اعتماد دادند و قرار است امروز چهارشنبه نیز کابینه جدید ایتالیا از مجلس سنای این کشور رأی اعتماد بگیرد.

نخست‌وزیر ایتالیا در جریان این جلسه رأی‌گیری موفق شد با کسب 368 رأی موافق در مقابل 105 رأی مخالف اعتماد اکثریت نمایندگان را به خود جلب کند.

این در حالیست که بسیاری از گروه مخالف با بیان اینکه دولت جنتیلونی نسخه‌ای دقیقا مشابه دولت رنتزی است، از شرکت در این رأی‌گیری خودداری کردند.

جنتیلونی که پس از استعفای «ماتئو رنتزی» به این سمت منصوب شده است، دوشنبه شب ترکیب دولت جدید خود را اعلام کرد و بسیاری از وزیران دولت پیشین را در سمت‌های خود را ابقا کرد.

نخست‌وزیر جدید فرانسه هم از پارلمان رأی اعتماد گرفت

علاوه بر رأی اعتماد نمایندگان پارلمان ایتالیا به کابینه جدید این کشور، «برنار کازونوو» نخست‌وزیر جدید فرانسه نیز شب گذشته با کسب اکثریت آراء موافق نمایندگان پارلمان کشورش، از مجمع ملی فرانسه رأی اعتماد گرفت.

کازونوو در جریان این جلسه رأی‌گیری موفق شد با کسب 305 رأی موافق در مقابل 239 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع، اعتماد اکثریت نمایندگان را به خود جلب کند.

بر اساس این گزارش، میزان آراء موافقی که نخست‌وزیر جدید فرانسه موفق به کسب آن در رأی‌گیری روز گذشته در پارلمان فرانسه شد، از میزان آراء موافقی که دولت «مانوئل والس» نخست‌وزیر پیشین فرانسه گرفت، بسیار بیشتر است.

ارسال نظر: