اصرار دموکرات‌ها بر استعفای دادستان کل آمریکا

کدخبر: 2089927

دموکرات‌های برجسته آمریکایی در حملاتی پی در پی خواستار استعفای دادستان کل آمریکا به دلیل ارتباط با روسیه شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: مقام‌های ارشد حزب دموکرات آمریکا جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا (دادستان کل) را به گمراه کردن کنگره در زمینه تماسش با یک مقام روس متهم کرده‌اند و می‌گویند که آقای سشنز باید استعفا کند.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنا، امروز گفت آقای سشنز "هفته‌ها وقت داشت تا آنچه را که به کمیته قضایی سنا گفت تصحیح کند، اما این کار را نکرد."

شومر گفت در وزارت دادگستری نباید رسوایی به بار بیاید و به همین دلیل به نفع کشور است که جف سشنز استعفا کند.

سشنز در جریان بررسی صلاحیتش در سنا گفت که ارتباطی با مقام‌های روس نداشته، اما وزارت دادگستری آمریکا به دنبال گزارش واشنگتن‌پست امروز تایید کرد که او در ماه‌های ژوئیه و سپتامبر با سفیر روسیه ملاقات کرده است. آقای سشنز می‌گوید در این دیدارها درباره هیچ مساله سیاسی با روس‌ها صحبت نکرده است.

روسیه می‌گوید مقام‌های روس مستمرا با "شرکای آمریکایی" خود در تماس هستند.

نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات‌ در مجلس نمایندگان، می‌گوید سشنز صلاحیت ادامه کار به عنوان وزیر دادگستری را ندارد.

سشنز دومین مقام بلندپایه کابینه دونالد ترامپ است که به واسطه تماس با مقام‌های روس درگیر یک رسوایی سیاسی می‌شود. چند هفته پیش مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی، به دلیل تماسش با سفیر روسیه مجبور به استعفا شد.

دستگاه‌های امنیتی آمریکا روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم می‌کنند و دموکرات‌ها هم ستاد انتخابات دونالد ترامپ را متهم می‌کنند که تماس‌هایی با روسیه داشته است.

اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، تحقیقات درباره ادعای نقش روسیه در انتخابات را آغاز کرده است. دموکرات‌ها می‌گویند با توجه به ارتباط سشنز با روسیه، او نمی‌تواند مقام ارشد ناظر بر این پرونده باشد و باید کناره‌گیری کند.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات که چندین بار با دونالد ترامپ جدال لفظی داشته، خواهان استعفای جف سشنز تعیین یک دادستان مستقل برای رسیدگی به این ادعاها شده است.

ارسال نظر: