گوردون براون: اتحادیه اروپا را ترک کنیم، مثل کره شمالی منزوی می‌شویم

کدخبر: 987932

با افزایش تنش‌های انتخاباتی در انگلستان، نخست وزیر سابق این کشور افزود: بریتانیا می‌‌تواند طی ده سال آینده قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا باشد اما اگر از این اتحادیه خارج شود، چنین چیزی محقق نخواهد شد

به گزارش «نسیم»، به نقل از گاردین،‌ نخست وزیر سابق انگلستان، گوردون براون در یادداشتی در این نشریه اخطار داد: اگر بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کند، مانند کره شمالی، بی دوست و بی کارایی می شود.

در حالی که دیوید کامرون، نخست وزیر فعلی انگلیس هر از گاهی مواضع متناقضی اتخاذ می کند و این اقدام موجب کاهش تاثیر و حضورش در مسائل بین المللی مانند اکراین شده است، گوردون براون تاکید دارد که بریتانیا می تواند طی ده سال آینده قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا باشد اما اگر از این اتحادیه خارج شود، چنین چیزی محقق نخواهد شد.

وی افزود:‌ باید درباره 3 میلیون شغل،‌25000 شرکت، 200 میلیون دلار صادرات سالانه و 450 میلیون پوند سرمایه گذاری مرتبط با اروپا حقیقت را بگوییم. و بگوییم که تصمیم به ترک اتحادیه اروپا، گزینه ایست که کره شمالی انتخاب کرد و در نتیجه دوستان کم، تاثیرگذاری اندک، تجارت محدود و سرمایه گذاری مختصری خواهد داشت.

این در حالیست که کامرون وعده داده است در خصوص عضویت بریتانیا در حوزه یورو تا اخر 2017 رفراندومی برگزار می کند.

ارسال نظر: