رئیس‌جمهور سیاه علیه سیاهان

کدخبر: 997469

باراک اوباما دیشب در یک سخنرانی، آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در شهر "بالتیمور" را محکوم کرد و گفت: هیچ توجیهی برای خشونت در بالتیمور وجود ندارد

رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در شهر بالتیمور را محکوم کرد و گفت: «هیچ توجیهی برای خشونت در بالتیمور وجود ندارد.»
باراک اوباما به وجود بحرانی که به تدریج در نحوه تعامل پلیس با جامعه به خصوص آمریکایی‌های آفریقایی تبار ظاهر شده است اذعان کرد.
اوباما در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «ما شاهد حوادث مشابهی بوده‌ایم. به نظر می‌رسد تعامل افسران پلیس با افراد به خصوص آمریکایی‌های آفریقایی تبار که اکثرشان فقیر هستند به گونه‌ای است که پرسش‌های نگران کننده‌ای به همراه دارد.»
وی افزود: «من معتقدم که برخی از بخش‌های پلیس باید در عملکردشان تجدید نظر کنند. من معقتدم که برخی از گروه‌ها و جوامع باید در رفتارشان تجدید نظر کنند. من معتقدم که آمریکا نیز باید تجدید نظر کند.»
رییس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد این (ناآرامی‌ها در شهر بالتیمور) بحرانی است که به تدریج آشکار شد و مدتی طولانی است ادامه دارد. این چیز جدیدی نیست و نباید تظاهر کنیم که جدید است.
وی تاکید کرد اگر کشور می‌خواهد این معضل را حل و فصل کند نباید فقط در بخش آموزش نیروی پلیس سرمایه گذاری کند بلکه باید آموزش زودهنگام را در دستور کار قرار دهد و دادگاه کیفری را اصلاح کند.
ارسال نظر: