SNP؛ کابوس جدید ملکه

کدخبر: 999089

با پیروزی تاریخی"حزب ملی‌گرای اسکاتلند" که ۵۶ کرسی از ۵۹ کرسی اسکاتلند در مجلس عوام انگلیس را به دست آورد، فشارها برای برگزاری همه‌‌پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس افزایش می‌‌یابد

به گزارش «نسیم» به نقل از بی‌بی‌سی این حزب بر اساس نتایج نهایی سرشماری آراء توانست ۴۰ کرسی کارگر و ۱۰ کرسی لیبرال دموکرات را به خود اختصاص دهد.

پیروزی چشمگیر حزب ملی اسکاتلند به رهبری "نیکولا استورجن" به گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش فشارها برای برگزاری رفراندومی دیگر برای استقلال اسکاتلند از انگلیس دامن زده است.

با وجود آنکه همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در اواخر تابستان گذشته رای نیاورد، موفقیت حزب ملی‌ اسکاتلند در این انتخابات، فشار برای برگزاری یک همه‌پرسی دیگر را افزایش می‌دهد.

این حزب که خواهان استقلال از بریتانیا است موفق شده که به جز ۳ کرسی، تمامی کرسی های اسکاتلند را به خود اختصاص دهد، کرسی هایی که تاکنون به طور سنتی عمدتا در اختیار حزب کارگر بودند .

الکس سلموند، رهبر سابق حزب ملی‌ اسکاتلند چرخش آرا به سوی این حزب را بزرگترین چرخش در صحنه سیاسی بریتانیا از نیمه اول قرن نوزدهم خوانده است .

داگلاس الکساندر، از مهم‌ترین استراتژیست های حزب کارگر، کرسی‌اش را به یک دانشجوی بیست ساله دختر باخته است. مری بلک از بیش از سیصد سال اخیر، جوان ترین نماینده پارلمان بریتانیا است .

از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند که نتیجه آن ماندن در بریتانیا بود، حمایت از حزب ملی اسکاتلند در این بخش از بریتانیا افزایش یافته است.

ارسال نظر: