افشای عملیات سری موساد در سودان و قاچاق یهودیان اتیوپیایی

کدخبر: 2330759

عناصر موساد 4 سال در دل یک کشور متخاصم؛ که همان سودان باشد، زندگی کردند و در داخل روستا فعالیت می کردند. آنها جان و زندگی شان را به خطر انداختند تا یهودیان اتیوپیایی (شامل زنان، مردان، کودکان و افراد سالخورده) را به اسرائیل بیاورند؛ چرا که این کار به منزله تحقق رویای اسرائیل بود.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیر فاش کرد که سازمان جاسوسی این رژیم موساد طی 4 سال گذشته تلاش های بی وقفه ای را در داخل خاک سودان برای کوچاندن یهودیان اتیوپیایی و انتقال آنها به فلسطین اشغالی انجام داده است.

این شبکه صهیونیستی خاطر نشان کرد که سازمان موساد، سرویس های اطلاعاتی دیگر در کنار نیروی دریایی این رژیم طی 4 سال گذشته تلاش کرده اند که مزدوران موساد را به داخل سودان که تاکنون مزدوران صهیونیستی هیچ نفوذی در این کشور عربی و اسلامی نداشتند، بفرستند و این به تنهایی یکی از اهداف اصلی سازمان موساد بود.

آیالا حسون مجری برنامه های صهیونیستی طی گزارشی تصویری اعلام کرد که «مزدوران موساد در قلب سودان؛ این کشور عربی ـ اسلامی خودشان را به دل خطرات بزرگ زدند؛ به ویژه که ما مزدورانی در این کشور نداشتیم.»

این شبکه همچنین گفتگویی با آورایم هالیوی رئیس سابق سازمان موساد انجام داد و وی به نوبه خود تاکید کرد که نفوذ دادن مزدوران در سودان ضروری بود و ما از راه دریا توانستیم در این کشور نفوذ کنیم.

شبکه مذکور بر روی پایگاه اینترنتی خود هم اعلام کرد که «در جریان تحقیقات تلویزیونی، گفتگوهای متعددی با تعدادی از افرادی که در این عملیات انتقال یهودیان اتیوپیایی؛ با وجود تنش های اخیر با یهودیان اتیوپیایی در داخل اسرائیل، مشارکت داشتند، انجام دادیم.»

در این گزارش تصویری، صحنه هایی از عملیات های قدیمی انتقال یهودیان اتیوپیایی به فلسطین اشغالی از طریق سودان به نمایش درآمده است. این شبکه صهیونیستی به نقل از دانی لیمور مامور موساد و فرمانده عملیات مذکور اعلام کرد که «صدها نفر از مهاجران یهودی صدها کیلومتر را پیاده آمدند تا به مرزهای سودان رسیدند و در مسیر حرکت در صحرای خشک و بی آب و علف، نمی دانستند چه سرنوشتی در انتظارشان است. همه این اتفاقات در حالی روی می داد که یهودیان اتیوپیایی در آن زمان فضای پرتنشی را تجربه می کردند و از همین رو، موساد گزینه انتقال مستقیم یهودیان از طریق اتیوپی را کنار گذاشت.»

در ادامه این گزارش آمده است که «در سال 1979، مناحیم بگین نخست وزیر وقت اسرائیل با تصمیم انتقال اقلیت یهودی اتیوپی به اسرائیل مواجه شد. در آن زمان، اتیوپی درگیر بحران شدیدی بود و با گرسنگی، فقر و تروریسم دست و پنجه نرم می کرد. صدها هزار نفر از اتیوپیایی ها؛ از جمله یهودیان از این کشور به کشور همسایه سودان فرار کردند و در اردوگاه های آوارگان اقامت گزیدند.»

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «مساله انتقال یهودیان از اتیوپی نیازمند تصمیم فوری و در عین حال محرمانه بود؛ چرا که این مساله مربوط به یک کشور عربی و اسلامی می شود؛ پس چطور می شود که در این کشور نفوذ کرد و زمینه انتقال یهودیان اتیوپیایی را فراهم کرد؟»

ژنرال ایلان بوخریس فرمانده اصلی عملیات اظهار داشت که «یهودیان اتیوپیایی با قایق های پلاستیکی که ارتفاع آنها به 12 متر می رسید، انتقال داده شدند تا بتوانند به سواحل برسند؛ هر چند که منطقه ای که این مهاجران در آنجا قرار داشتند، دور از ساحل بود. این یهودیان از صحرا آمده بودند و نمی دانستند دریا چیست و آب های شور چه معنا و مفهومی دارد؟»

این شبکه صهیونیستی در گزارش طولانی خود اعلام کرد که عملیات انتقال یهودیان از اتیوپی به سودان، از سال 1979 شروع شد که اتیوپی شاهد نوعی تروریسم و هرج و مرج بود.

شبکه 13 تلویزیون صهیونیستی به نقل از یولا ریتمان مزدور موساد جزئیات این عملیات را این طور اعلام کرد:« ما در سودان روستایی دیدیم که می خواستیم از آن به عنوان ایستگاه اصلی انتقال استفاده کنیم. در این منطقه، ما دو گزینه برای انتقال یهودیان اتیوپیایی به اسرائیل پیش رو داشتیم که هر دو گزینه بسیار ترسناک بود و این روستا، به منزله بهشتی بر روی زمین بود.»

وی افزود:«روستایی به منظور آموزش شنا در دریای سرخ احداث کردیم و از کارگران سودانی برای تکمیل ماموریت محرمانه خود استفاده کردیم و طبعا آنها اطلاعی از این ماجرا نداشتند و نیازهای غذایی، آب و داروی ما تنها شبانه از طریق خودروها و به شکل کاملا مخفیانه و دور از چشم نظامیان ارتش سودان منتقل می شد.»

این عضو کماندوهای دریایی رژیم صهیونیستی که در عملیات مذکور مشارکت داشت، تاکید کرد:« یهودیان اتیوپایی نه به هنگام رسیدن به ساحل یا سوار شدن به قایق های پلاستیکی و یا حتی سفر در دریا، حرفی نزدند.»

وی افزود:«عناصر موساد 4 سال در دل یک کشور متخاصم؛ که همان سودان باشد، زندگی کردند و در داخل روستا فعالیت می کردند. آنها جان و زندگی شان را به خطر انداختند تا یهودیان اتیوپیایی (شامل زنان، مردان، کودکان و افراد سالخورده) را به اسرائیل بیاورند؛ چرا که این کار به منزله تحقق رویای اسرائیل بود.»

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظر: