السیسی: نگران تظاهرات نیستیم

کدخبر: 2335246

رئیس جمهوری مصر بلافاصله پس از ورود به قاهره تاکید کرد هیچ جایی برای نگرانی درباره تظاهرات وجود ندارد.

عبدالفتاح السیسی امروز جمعه در واکنش به دعوت بازرگان مصری مقیم اسپانیا برای برگزاری تظاهرات علیه وی، خاطرنشان کرد جایی برای نگرانی درباره تظاهرات وجود ندارد.

السیسی که پس از مشارکت در اجلاس سازمان ملل متحد در نیویورک به قاهره بازگشته است، اظهار داشت نمی‌توان شهروندان را فریب داد و جایی برای نگرانی نیست، چرا که مصر کشور قدرتمندی برای مصریهاست.

السیسی در اولین واکنش علنی به تظاهرات جمعه 29 شهریور گفته بود افکارعمومی در مصر هرگز حکومت اسلام سیاسی را(در اشاره به جماعت اخوان المسلمین) نخواهد پذیرفت.

این در حالی است که وزارت کشور مصر درپی اعتراضات گسترده اخیر علیه دولت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر به خاطر پرونده فساد وی و اطرافیانش در ارتش و تاکید معترضان بر سرنگونی دولت در بیانیه ای هشدار داده است که با هر تلاشی برای برهم زدن ثبات و صلح و امنیت اجتماعی با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد کرد.

یک فعال غیر سیاسی مصری به نام محمد علی که سابقه فعالیت‌های تجاری و بازیگری در سینما را نیز داشته و در اسپانیا اقامت دارد، اخیرا اقدام به انتشار برخی محتواهای افشاگرایانه در مورد عبدالفتاح سیسی رئیس ‌جمهور مصر و مفاسد اقتصادی و مناسبات مشکوک وی با رژیم صهیونیستی کرد.هزینه‌های چند میلیاردی (پوند مصری) از خزانه مصر برای بازسازی و ساخت قصرهای ریاست جمهوری، خرید جواهرات برای همسر السیسی از سوئیس، ساخت هتل‌های لوکس برای دوستان نزدیک سیسی و در نتیجه چند برابر شدن بدهی خارجی مصر و افزایش فقر و شکاف طبقانی در این کشور از جمله مواردی است که در این افشاگری‌ها مورد توجه قرار گرفت.

محمد علی در همین راستا از مردم خواست تا جمعه گذشته برای بیان اعتراض خود به خیابانها بیایند که نیروهای امنیتی درتلاش برای متفرق کردن معترضان در قاهره برآمدند و شماری زخمی یا دستگیر شدند و دامنه اعتراضات سپس به چند استان دیگر این کشور کشیده شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: