اسرای سودانی: یمنی‌ها را نشناخته بودیم

کدخبر: 2338399

اسرای سودانی هم از برادران خود در ارتش و کمیته‌های مردمی به دلیل خوش رفتاری با آنها در دوره اسارت قدردانی کردند و گفتند: ملت یمن ملت خوب و شریفی است و شایسته نیست که به این شکل نابود شود.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح سودان با شماری از اعضای جامعه سودانی‌های مقیم یمن و اسرایی سودانی دیدار کرد که در جریان حضورشان در صفوف نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های یمن اسیر شدند.

به گزارش وبگاه خبری المسیره، رئیس دایره ارشاد اخلاقی یمن در این دیدار به عمق و استحکام روابط دیرینه میان دو ملت یمن و سودان اشاره کرد و گفت: ما پیام خود را به ملت برادر سودان و دولت جدید آن می‌فرستیم و به آنها می‌گوییم: «جنگ با برادرانتان چه فایده ای دارد؟. شما باید نیروهایتان را از یم بیرون ببرید».

سرتیپ سریع اسرای سودانی را هم مهمان نزد خود و برادرانشان خواند و گفت که آنها در یمن مورد مراقبت و توجه کامل قرار دارند.

سرتیپ «عبدالله بن عامر» نائب رئیس اداره ارشاد اخلاقی یمن هم تاکید کرد رهبران سابق سودان با حضور در جنگ علیه یمن مرتکب اشتباه وحشتناکی شدند.

تغییر سودان با خروج از یمن تکمیل می‌شود

بن عامر امید ملت یمن را به ملت سودان و نه حکومتشان دانست و گفت: ملت برادر سودان مرحله تحول مهمی را پشت سرگذاشت و این تحول با عقب‌نشینی نیروهای سودانی از یمن است که تکمیل می‌شود.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی اسرا هم اسرای سودانی را مهمان یمن خواند و گفت: «دولت سودان به بهانه دفاع از مقدسات و با پوشش دینی سودانی‌ها را فریب داده و به جبهه‌های جنگ یمن فرستاد . چیزی که اسرای سودانی هم به آن اعتراف کردند و گفتند که به آنها گفته شده بود حوثی‌ها می‌خواهند به مکه یورش ببرند؛ اما الحمد لله امروز همه چیز روشن شد و معلوم شد که این رژیم سعودی است که می‌خواهد با دشمن اسرائیلی سازش کند.»

نمایندگان جامعه سودانی‌های مقیم یمن از دولت جدید سودان و ملت سودان خواستند نیروهای سودانی را از یمن خارج کنند و از ملت یمن به خاطر آنچه اتفاق افتاده عذرخواهی کنند. آنها تاکید کردند که ارتش سودان بر مبنای اصول و ارزش‌ها حکم شده و شرم آور است که به ارتشی مزدور مبدل شود.

آنها تاکید کردند:« اعضای جامعه سودانی در بین برادران یمنی خود که شریف‌ترین مردم روی کره خالی هستند در کمال احترام و ارزش زندگی می‌کنند.»

نمایندگان جامعه سودانی‌های مقیم یمن تاکید کردند:«ملت‌های یمن و سودان از روابط دیرینه و برادرانه‌ای برخوردارند و هیچ دلیلی برای خصومت بین آنها چه دلیل جغرافیایی و چه غیر آن وجود ندارد.»

اسرای سودانی: یمنی‌ها را نشناخته بودیم

اسرای سودانی هم از برادران خود در ارتش و کمیته‌های مردمی به دلیل خوش رفتاری با آنها در دوره اسارت قدردانی کردند و گفتند: ملت یمن ملت خوب و شریفی است و شایسته نیست که به این شکل نابود شود.

اسرای سودانی از رهبران و حکومت سودان خواستند نیروهای سودانی را از یمن خارج کرده و از ملت یمن عذرخواهی کنند. آنها تاکید کردند : برادران ما در ارتش و کمیته‌های مردمی از لحظه نخست اسارت با ما رفتار خوبی داشتند و به ما گفتند: «نترسید شما بین برادرانتان هستید.»

اسرای سودانی افزودند: ما در ابتدا از یمنی‌ها خوشمان نمی‌آمد و از آنها می‌ترسیدیم، اما امروز دوستشان داریم. وقتی که رفتار آنها را با خودمان دیدیم و متوجه شدیم چیزی که درباره یمنی‌ها شنیدیم با واقعیت امر متفاوت بود. همه ما برادر مسلمان یکدیگریم. با هم نماز و قرآن می‌خوانیم. امیدواریم که جنگ علیه یمن تمام شود.

«محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» نائب رئیس شورای نظامی حاکم بر سودان شمار نظامیان سودانی حاضر در جنگ یمن را بالغ بر ۳۰ هزار سرباز خوانده بود و اخیرا از طرف وی اعلام شده که ده هزار نظامی سودانی خاک یمن را ترک کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دو روز پیش در کنفرانسی مطبوعاتی به خسارت‌های وارد شده به نیروهای سودانی شرکت‌کننده در جنگ یمن پرداخت و اعلام کرد، از ابتدای جنگ یمن تا کنون هشت هزار نظامی سودانی کشته، زخمی یا مفقود شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: