بیروت در آشوب

کدخبر: 2342302

میدان‌های مهم پایتخت لبنان دوشنبه شب را هم با خشونت و درگیری میان نیروهای امنیتی و آشوبگران سپری کرد.

میدان‌های مهم پایتخت لبنان دوشنبه شب را هم با خشونت سپری کرد. منابع لبنانی از بازگشت تنش و ناآرامی‌ها برای سومین شب متوالی به بیروت خبر دادند.

به گزارش وبگاه خبری النشره، برخی جوانان معترض در میدان الشهدا به سمت نیروهای امنیتی سنگ، ترقه و فشفشه پرتاب می‌کردند و در مقابل نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آن گاز اشک آور شلیک کردند.

برخی جوانان خودرویی را که در میدان الشهدا پارک بود واژگون کردند. یک خودروی دیگر را هم که می‌خواست چند نفر از جوانان منطقه را زیر بگیرد واژگون کرده و سپس آن را به آتش کشیدند.

در همین حال مسئولان جنبش‌های امل و حزب الله هم از جوانانی که به دنبال انتشار یک ویدئوی موهن به خشم آمده و به خیابان‌ها آمده بودند خواستند به خانه‌هایشان بازگردند. این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی لبنان منتشر شده موهن به عقاید دینی و تحریک کننده اختلافات طائفه‌ای بود.

برخی خیمه‌های تحصن کنندگان در میدان الشهداء هم امشب مثل شب گذشته به آتش کشیده شد .

پس از درگیری چند ساعته دوشنبه شب میان آشوبگران و نیروهای امنیتی در میدان الشهداء درحال حاضر آرامش به میدان بازگشته و نیروهای ارتش و ضد شورش به شکل گسترده در آنجا مستقر هستند.

«ریا الحسن» وزیر کشور دولت پیشبرد امور لبنان روز یکشنبه تاکید کرد که نفوذی‌ها، درگیری‌هایی را بین معترضان و نیروهای امنیتی ساخته و پرداخته کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: