پمپئو: امیدواریم رئیس «کیم» صلح را بپذیرد

کدخبر: 2343376

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر رهبر کره شمالی از امیدواری به تداوم مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ سخن گفت.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید امیدوار است پیونگ یانگ صلح را به جنگ ترجیح دهد- اظهارنظری که می‌توان آن را پاسخی به تهدید کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر رونمایی قریب‌الوقوع از یک «سلاح راهبردی جدید» تلقی کرد.

پمپئو در این باره مدعی شد: در مواجهه با این اعلان علنی، امیدواریم رئیس کیم راه متفاوتی را اتخاذ کرده و تصمیم درستی بگیرد؛ اینکه صلح را بر جنگ و تقابل ترجیح دهد.

وی در مصاحبه با «سی‌بی‌اس» نیز مدعی شد عدم پایبندی کیم به عهدی که با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا بسته اقدامی بسیار ناامیدکننده خواهد بود. وی این تعهدات را در قبال موافقت ترامپ با عدم برگزاری رزمایش‌های گسترده با کره جنوبی داد. ما به عهدمان عمل کردیم و امیدواریم وی نیز چنین کند.

این در حالی است که کیم خواهان توقف کامل رزمایش‌ها بود و نه صرفاً کوچک شدن دایره انجام آنها.

گفتنی است خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در گزارشی اعلام کرد که کیم جونگ اون مهلت قانونی مقرر از سوی پیونگ یانگ برای انجام گفتگوهای خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا را لغو کرده است.

رهبر کره شمالی در نشست اعضای حزب حاکم این کشور ضمن متهم کردن واشنگتن به طرح «درخواست‌های گانگستر مآبانه» اعلام کرد که چشم انداز بازدارندگی هسته ای به نگرش آتی ایالات متحده بستگی خواهد داشت و بدین ترتیب، در را برای گفتگو بازنگه داشت.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: