تسلط ارتش سوریه بر ۱۳۶ منطقه در ادلب ظرف ۱۵ روز

کدخبر: 2346006

ارتش سوریه از ۲۴ ژانویه گذشته تاکنون، بر دهها منطقه در ادلب و غرب و جنوب حلب مسلط شده و شمار زیادی از تروریستها را نیز به هلاکت رسانده است.

منابع سوری از ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در جبهه حومه جنوبی حلب خبر دادند و اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه در این منطقه، پست دیده بانی ترکیه در شهرک العیس را به محاصره درآوردند و به پیشروی ادامه دادند.

تاکنون نیروهای ارتش سوریه بر ۳۵ منطقه در جنوب و غرب حلب مسلط شده اند که شامل؛ خان طومان، انبارهای خان طومان، الخالدیه، رجم، تپه‌های حزمر، خربه خرص، تل الزیتون، الراشدین پنج، معراتا، زمار، جزرایا، عثمانیه کبیره، طلافح، تل تباریز، محارم، خواری، القلعجیه، خلصه، زیتان، برنه، الحویر، أبد، اعجاز، الشیخ احمد، تل کراتین، مزرعه الظاهریه، العاصریه، مکحله و رسم الورد دیگر است.

به این ترتیب ارتش سوریه از زمان شروع عملیات در ۲۴ ژانویه گذشته تاکنون در ادلب و حومه حلب بر ۱۳۶ منطقه مسلط شده است که ۱۰۱ منطقه در استان ادلب و بقیه در غرب و جنوب حلب بوده است.

تاکنون ۴۴۴ تروریست به دست ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند.

همزمان با آن منابع وابسته به مخالفان سوری از حملات هوایی جنگنده‌های روسی به مواضع تروریست‌ها در کفرنوران، کفرحمزه و خان العسل در غرب حلب خبر دادند.

همزمان منابع وابسته به مخالفان سوری از ورود ستون نظامی جدید ترکیه حامل نیرو و تجهیزات از جمله تانک و تسلیحات نظامی و مهمات به اراضی سوریه خبر دادند و اعلام کردند که شمار خودروهای حامل تجهیزات و نیروی ترکیه به اراضی سوریه به ۴۳۰ دستگاه رسیده است.

این منابع از استقرار نیروهای ترکیه به همراه تجهیزات در منطقه المسطومه واقع میان شهر ادلب و اریحا خبر دادند.

این درحالی است که ارتش سوریه عملیات پاکسازی شهر سراقب در استان ادلب از تله‌های انفجاری و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را به پایان رساند.

ارتش سوریه پنجشنبه گذشته این شهر راهبردی را از لوث تروریست‌های جبهه النصره و هم پیاله‌های آنها آزاد کرد.

همزمان نبرد ارتش سوریه با تروریست‌ها در حومه جنوبی حلب ادامه یافت و نیروهای ارتش سوریه بر مناطق تل تباریز، اجز، محاریم، خواری، حویر العیس، اباد، المکحله مسلط شدند.

ارتش سوریه با این پیشروها بر بخش اعظم جاده بین المللی دمشق به حلب معروف به جاده ام ۵ مسلط شده است و فقط ۳۰ کیلومتر از آن در دست تروریستهاست.

جاده ام ۵ طولانی‌ترین راه در سوریه است میان دمشق و حلب است که حدود ۳۵۶ کیلومتر است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: