افزایش مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۰ نفر

کدخبر: 2348094

رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نظامی ارتش جزء سه مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی است.

با اعلام ابتلای سه صهیونیست دیگر به ویروس «کووید۱۹»، تعداد کل مبتلایان قطعی به این ویروس در فلسطین اشغالی به ۱۰ نفر افزایش یافت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت بهداشت اسرائیل شامگاه یکشنبه با اعلام سه مبتلای جدید، گفت که دو نفر از آنها پیشتر به ایتالیا سفر کرده بودند و ابتلای یک نفر دیگر نیز منشأ محلی دارد.

روزنامه «جروزالم‌پست» نیز امروز (دوشنبه) گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید یکی از مبتلایان جدید، نظامی فعال در نیروهای مسلح اسرائیل است.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت که ۵۶۳۰ اسرائیلی به دلیل احتمال ابتلا به کروناویروس جدید، قرنطینه شده‌اند.

بر این اساس ۳۳۴ نفر از قرنطینه‌شده‌ها،‌ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت «ورلداُمتر» وابسته به سازمان بهداشت جهانی، ویروس جدید کرونا تا کنون ۸۹۰۸۱ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و ۳۰۵۷ نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: