صهیونیست ها حتی توان تشکیل کابینه را هم ندارند

کدخبر: 2348225

انتشار نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی فلسطین توسط کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، نشان می دهد که بن بست تشکیل کابینه در این رژیم همچنان ادامه خواهد داشت .

روزنامه "تایمز اسرائیل"، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی آمار رسمی در مورد نتایج نهایی را تا صبح امروز منتشر کرده است.

تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد از آرا شماره شده نشان می دهد که هیچکدام از جناح ها رقیب قادر به تشکیل کابینه ائتلاف حداکثری قوی در پارلمان رژیم صهیونیستی نیستند.

حزب "لیکود" با کسب ۲۹.۶ درصد معادل با ۳۵ کرسی اکثریت را در پارلمان به دست آورده است و به دنبال آن حزب مقابل "آبی سفید" با اتخاذ ۲۳.۲۶ درصد ۲۸ کرسی را از آن خود کرده است.

همچنین شمارش آرا در مورد احزاب راست افراطی "شاس" به رهبری "آریه درعی" و "اتحاد یهودیت توراتی" نشان می دهد که هر کدام ۹ یا ۱۰ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی را به دست می آورند. این درحالی است که حزب "یمینا" با حضور "نفتالی بنت" وزیر جنگ و "آیلت شاکد" وزیر سابق دادگستری این رژیم، تعداد ۷ کرسی را به دست می آورند و در مجموع بلوک راست را به اکثریت شکننده حدود ۶۱ نزدیک می کنند.

آمار به صورت نسبی توسط کمیته مرکزی اعلام شده و ارائه دقیق تعداد کرسی های پارلمانی رژیم صهیونیستی فعلا ممکن نیست .

اما در جناح مقابل "بلوک چپ- اعراب" اوضاع به قدری متفاوت است و فهرست مشترک عربی که در انتخابات قبلی ۱۳ کرسی را به دست آورده بود، در این انتخابات تا این لحظه ۱۲.۲۶ درصد آرا معادل ۱۵ کرسی را کسب کرده است. درحالی که "اتحاد کار- گشر- مرتز" هم در مجموع ۷ کرسی را دارد.

دراین میان چهره تعیین کننده انتخابات "آویگدور لیبرمن" رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" که انحلال کنست در سال ۲۰۱۸ به علت خروج وی از ائتلاف راست گرایان صورت گرفت، میزان قابل توجه ۷ کرسی را به دست آورده است.

لیبرمن اعلام کرده است که به هیچ وجه در کابینه ای که "بنیامین نتانیاهو" در راس آن باشد، حضور نخواهد داشت.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، تعداد کرسی ها با شمارش بقیه آرا احتمالا تا میزان قابل توجهی تغییر می کند. براساس اعلام کمیته مرکزی آمار نهایی عصر امروز سه شنبه اعلام خواهد شد.

انتخابات پارلمانی که دیروز در سرزمینهای اشغالی برگزار شده سومین دوره آن در طول یک سال گذشته بود . به نظر می رسد با توجه به آرا شمارش شده رژیم صهیونیستی همچنان با بحران تشکیل کابینه پس از این انتخابات روبرو باشد .

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: