کرونا بر رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی غلبه کرد

کدخبر: 2348248

بر اساس اعلام مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، رزمایش مشترکی که قرار بود در اراضی اشغالی برگزار شود به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کُرونای جدید، لغو شد.

بر اساس اعلام مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، رزمایش مشترکی که قرار بود در اراضی اشغالی برگزار شود به دلیل نگرانی‌ها از شیوع ویروس کُرونای جدید، لغو شد.

این رزمایش تحت عنوان رزمایش "ایگل جنسیس" (Eagle Genesis) قرار بود میان نیروی زمینی ارتش اسرائیل و همچنین نظامیان واحد فرماندهی اروپای ارتش آمریکا و با شرکت چتربازان یگان ۱۷۳ هوابرد آمریکا که در ایتالیا استقرار دارند برگزار شود؛ ایتالیایی که در حال حاضر درگیر شیوع چشمگیر ویروس کُرونای جدید در میان مردمش است. گزارش شده که تا روز دوشنبه بالغ بر ۵۲ تن در ایتالیا در اثر ابتلا به ویروس کُرونای جدید جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت دولت رژیم صهیونیستی در نتیجه شیوع این بیماری اعلام کرده که جلوی ورود مسافران ایتالیایی و چند کشور دیگر را به اراضی اشغالی می‌گیرد و خواستار در قرنطینه قرار گرفتن اسرائیلی‌های بازگشته از آنجا شده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به دستورالعملهای وزارت بهداشت اسرائیل و قرار گرفتن ایتالیا در لیست کشورهایی که بازگشت از آنجا مساوی با قرار گرفتن در قرنطینه است، تصمیم گرفته شد رزمایش مشترک میان نظامیان فرماندهی اروپای ارتش آمریکا و نیروی زمینی اسرائیل نیز لغو شود.

یک مقام ارتش آمریکا نیز این خبر را به سی‌ان‌ان تایید کرد.

این مقام به این شبکه گفت: طی هماهنگی با دولت اسرائیل و به دلیل احتیاط فراوان ناشی از وضعیت مربوط به گسترش ویروس COVID-۱۹ تصمیم گرفته شد این رزمایش لغو شود.

ارتش اسرائیل اعلام داشت، همچنان برای میزبانی از نظامیان آمریکا به منظور اجرای رزمایش دو سال یک بار موسوم به "جونیپر کُبرا" (Juniper Cobra) در حوزه دفاع هوایی برنامه‌ریزی کرده اما احتمال تغییر در این برنامه نیز وجود دارد؛ رزمایشی که قرار است طی هفته‌های آینده در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود.

ارتش اسرائیل عنوان کرد: ما در حال ارزیابی مداوم وضعیت بوده و در حال به دست آوردن به‌روزرسانی هایی درباره وضعیت ویروس مذکور هستیم تا سلامت نیروهای سرباز و ذخیر شرکت کننده در رزمایش را حفظ کنیم. در مقطع فعلی همچنان این رزمایش قرار است طبق برنامه‌ریزی برگزار شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: