کمبود تجهیزات تست تشخیصی و مراقبتی کرونا در آمریکا

کدخبر: 2349148

رئیس سابق خدمات بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا هشدار داد، مراکز اصلی درمانی در این کشور به کمبود شدید تجهیزات تست تشخیصی کروناویروس دچار هستند.

رئیس سابق خدمات بهداشت عمومی در ایالات متحده آمریکا هشدار داد، مراکز اصلی درمانی در این کشور به کمبود شدید تجهیزات تست تشخیصی کروناویروس دچار هستند.

دکتر ویوک مورتی با بیان این که مراکز اصلی درمانی در آمریکا از تجهیزات کافی برای انجام تست تشخیصی کروناویروس برخوردار نیستند، افزود: کمبود تجهیزات باعث شده تا فقط از عده‌ای محدود تست گرفته شود.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: از روز گذشته با تعدادی از پزشکان یکی از موسسات برتر پزشکی کشور و جهان که جان بسیاری از مردم را نجات داده‌اند، صحبت داشته‌ام. طی صحبت با آنان متوجه شدم تعداد افراد زیادی با علائم مشابه با کروناویروس مراجعه می‌کنند و تمایل دارند تا از آنان تست تشخیص بیماری کووید-19 گرفته شود. این درحالی است که تقاضای آنان مورد قبول قرار نمی‌گیرد زیرا ظرفیت آزمایشگاه محدود است و انجام آزمایش با محدودیت روبروست.

به گفته دکتر مورتی، اکنون تنها از افرادی که بیشترین و شدیدترین علائم را دارند، آزمایش گرفته می‌شود، بنابراین ممکن است افرادی که به کروناویروس آلوده باشند مورد پذیرش قرار نگیرند و روانه خانه شوند.

وی افزود: پزشکان آگاه هستند که این روش صحیحی نیست اما تجهیزات کافی در اختیار ندارند. آنان مجبور هستند تا ماسک‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به دلیل نبود ماسک کافی به جای دور انداختن و استفاده از یک ماسک دیگر مجبور به استفاده مجدد از ماسکی هستند که ممکن است آلوده باشد.

دکتر مورتی گفت: این وضعیت در یکی از موسسات برتر کشور گزارش شده و قطعا در بسیاری از موسسات دیگر نیز این شرایط وجود دارد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: