اقدامات عجیب و غریب دولت انگلیس در مبارزه با کرونا

کدخبر: 2349209

«فرانکویس بالوکس» اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی دانشگاه لندن می‌گوید هیچ کشوری مثل انگلیس عمل نکرده است: «این کار واقعاً جنون‌آمیز است و ممکن است خیلی گران تمام شود».

نسیم آنلاین ؛ محمد رستم‌پور: نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی رویکرد انگلیس برای مقابله با کرونا پرداخت. در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی، مدارس، مسابقات ورزشی، رستوران‌ها و کافه‌ها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده‌اند؛ دولت انگلیس همچنان رویکردی متفاوت در پیش گرفته و معتقد است لغو تجمعات عمومی کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند.

این رویکرد، انتقادهای شدیدی برانگیخته و باعث شگفتی متخصصان درمان شده است. علاوه بر این، آمار مبتلایان در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و به گفته نخست‌وزیر، ممکن است تا ده هزار نفر هم برسد.

«فرانکویس بالوکس» اپیدمیولوژیست بیماری‌های عفونی دانشگاه لندن می‌گوید هیچ کشوری مثل انگلیس عمل نکرده است: «این کار واقعاً جنون‌آمیز است و ممکن است خیلی گران تمام شود». دولت اما استدلال‌های خود را دارد و متکی بر برخی باورها که نسبت به اثرگذاری لغو تجمعات در مبارزه با کرونا تردید دارند، به ادامه رویکرد خود اصرار دارد. برخی مشاوران علمی دولت انگلیس می‌گویند در معرض قرار دادن سهم بالایی از جمعیت در برابر کرونا اتفاقاً ایمنی را گسترش می‌دهد و انگلیس را در موقعیت بهتری نسبت به این ویروس که زمستان آینده بازمی‌گردد، قرار می‌دهد. این رویکرد به رویکرد «مصونیت جمعی» مشهور است. در مقابل، کارشناسان می‌گویند این رویکرد آزمایش نشده است و سالمندان و افراد آسیب‌پذیر را به شدت در معرض خطر قرار می‌دهد. «مارتین هِبِرد» استاد بیماری‌های عفونی در دانشگاه بهداشت لندن می‌گوید «مصونیت جمعی» یعنی چیزی نزدیک به 70 درصد از جمعیت انگلیس تاکنون مبتلا شده‌اند. این رویکرد برآمده از ویژگی‌های شخصی بوریس جانسون است که به دیدگاه‌ها و نظرات دانشمندان توجه کافی ندارد و پیش از این نیز در موضوعات محیط زیستی نیز چنین رویکردی نشان داده است. رویکردی ناامیدکننده در مقایسه با سایر رهبران کشورهای اروپایی که در مقابل شیوع کرونا رویکردی تهاجمی گرفته‌اند. با این همه، به نظر می‌رسد دولت جانسون مجبور شده انتخابات محلی و انتخابات شهرداری‌ها را یک سال تعلیق کند اما همچنان در مقابل بستن مدارس و رستوران‌ها مقاومت کرده است. «روی آندرسون» استاد اپیدمیلوژی‌های بیماری‌های عفونی در امپریال کالج لندن می‌گوید: «دولت می‌خواهد نه به افکار عمومی هشدار دهد، نه به اقتصاد آسیب برسد و به شما اطمینان بدهد که شیوع کرونا را در کنترل دارد. خب این استراتژی جواب می‌دهد؟ واقعیتش این است که من مطمئن نیستم». جرمی هانت، وزیر بهداشت بریتانیا در دولت دیوید کامرون می‌گوید ما فاصله چندانی با وضعیت کنونی ایتالیا نداریم و این ناامیدکننده و نگران‌کننده است. مارتین هِبِرد می‌گوید برای برخی مناطق که تمرکز جمعیت بیشتری در مقایسه با ایتالیا دارند، وضع به ویژه برای سالمندان به مراتب خطرناک‌تر است. او معتقد است اوضاع از کنترل خارج شده و زمان لازم برای مقابله با کرونا در انگلیس از دست رفته است.

ارسال نظر: