«بنی گانتز» هم با اشغالگری جدید در فلسطین مشکلی ندارد

کدخبر: 2350348

بعد از مواضع اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی جدید به فلسطین اشغالی، یک شبکه صهیونیستی اعلام کرد که رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی هم با الحاق برخی مناطق مشکلی ندارد.

کانال «۱۳» تلوزیون رژیم صهیونیستی، شنبه شب، اعلام کرد که «بنی گانتز» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی با الحاق و تحمیل مشکلی ندارد؛ اما نه آنطور که حزب راست رژیم صهیونیستی می‌خواهد.

وبگاه خبری روزنامه «القدس» به نقل از کانال ۱۳ اعلام کرد، رهبر حزب آبی-سفید رژیم صهیونیستی با الحاق منطقه غور اردن (دره اردن) و شهرک‌های کرانه باختری موافق نیست؛ اما با الحاق محدوده مناطق غربی دیوار حائل نیز مشکلی ندارد.

منطقه غور اردن از دریاچه طبریه در شمال تا دریای بحر المیت امتداد دارد که اسرائیل بخشی از آن واقع در میان بحر المیت و کرانه باختری را اشغال کرده است. غور اردن از بیسان تا صفد در شمال و از عین جدی تا النقب در جنوب و از میانه‌های رود اردن تا دشت‌های شرق کرانه باختری در غرب کشیده شده است و مساحت این منطقه و شمال البحر المیت به یک میلیون و ششصد هزار هکتار می‌رسد.

این شبکه صهیونیستی به نقل از چند مقام صهیونیستی که با بنی گانتز و «گابی اشکنازی» ژنرال صهیونیستی در تماس بودند، گزارش کرد که رهبر حزب آبی-سفید برای الحاق مناطقی که الحاق خواهند شد شروطی را ذکر کرده است که از جمله آن می‌توان به زمان و اقدامات مربوط الحاق اشاره کرد.

پیشتر و در سپتامبر ۲۰۱۹ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری در آستانه انتخابات پارلمانی این رژیم، رسما اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه جدید، بخش بزرگی از کرانه باختری را به «اسرائیل» ضمیمه می‌کند.

به گفته کانال ۱۳، مسئله تحمیل حاکمیت و فرایند الحاق یکی از مهم‌ترین مسائل مورد اختلاف میان حزب «لیکود» برای و حزب آبی-سفید برای تشکیل دولت جدید است.

پیشتر، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح ضد فلسطینی حزب «لیکود» به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای الحاق دره اردن، «بحر المیت» و اعدام فلسطینی‌های بازداشت شده به اتهام انجام عملیات ضد اسرائیلی خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی، دوازدهم اسفند ۱۳۹۸ سومین انتخابات سراسری پارلمانی خود را در کمتر از یک سال اخیر، برگزار کرد که ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به رقابت پرداختند اما هیچ کدام از ائتلاف‌های راست و چپ نتوانستند ۶۱ کرسی لازم را برای تشکیل کابینه به دست آورند.

پس از تشکیل جلساتی، دو حزب «اسرائیل خانه ما» به ریاست «آویگدور لیبرمن» و «لیست مشترک اعراب» به ریاست «أیمن عوده» از بنی گانتز حمایت کردند و وی مأمور تشکیل کابینه شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: