تشدید مشکلات زندانیان کشمیری در سایه کرونا در هند

کدخبر: 2351518

ده‌ها سیاستمدار و آزادی خواه کشمیری که در زندان‌های هند به سر می‌برند همزمان با تشدید بحران کرونا نیز اجازه ملاقات با خانواده‌هایشان را پیدا نکردند.

مشکل خانواده‌های آزادی خواهان کشمیری که عزیزانشان بدون ذکر دلیل و اتهام توسط هند زندانی شده‌اند همچنان ادامه دارد.

علی رغم ادعای دولت هند مبنی بر صدور مجوز ملاقات این افراد با خانواده‌هایشان از بین 41 خانواده که عزیزانشان در کشمیر مسئولین داشته‌اند و توسط هند دستگیر شده‌اند تنها یک خانواده موفق شده با عضو زندانی شده خود ملاقات کند.

مقامات دولت هند که دستور انتقال این افراد به ایالت‌های دور و نزدیک را صادر کرده‌اند حتی از افشای جزئیات محل زندانی شدن کشمیری‌ها نیز خودداری کردند.

این افراد از 5 اوت سال گذشته (255 روز پیش) همزمان با لغو خودمختاری کشمیر توسط هند دستگیر شده‌اند و تاکنون هیچ خبری از وضعیت آنها وجود ندارد.

کشمیری‌ها ضمن اعتراض به سیاست‌های دهلی نو تاکید کردند: در شرایط فعلی که هند با شیوع گسترده کرونا مواجه است نباید به بهانه‌های واهی و سیاسی آزادی خواهان کشمیری را بدون هیچ جرمی در زندان‌ها نگهداشته و با جان آنها بازی کند.

گفته می‌شود تعدادی از کشمیری‌ها در آگرا زندانی هستند و سایر آنها در ایالت‌های مختلف به زندان افتاده‌اند.

طبق نظر سازمان ملل کشمیر یک منطقه تعیین تکلیف نشده تلقی می‌شود و هیچ کدام از دولت‌های هند و پاکستان حق ندارند به صورت یک طرف برای کشمیر تصمیم بگیرند.

هند با زیر پا گذاشتن تمام تفاهمنامه‌های قبلی به صورت یک طرفه خود مختاری کشمیر را لغو کرد که با اعتراض فراوان مردم مسلمان این منطقه همراه شد.

دولت هند طی 3 دهه اخیر حداقل 100 هزار نفر را در کشمیر کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: