کاهش اعتماد به سخنان «دونالد ترامپ» ادامه دارد

کدخبر: 2351558

نظرسنجی مشترک دو رسانه معتبر آمریکایی نشان داد که شهروندان این کشور اعتماد کمی به سخنان «دونالد ترامپ» دارند.

نظرسنجی تازه در آمریکا نشان میدهد که شهروندان این کشور اعتماد بیشتری به سخنان «آنتونی فائوچی» رییس مرکز آلرژی و بیماری‌های آمریکا و «اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور درباره ویروس کرونا دارند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان بی سی» و روزنامه «وال استریت جورنال» نشان داد که از هر پنج آمریکایی، سه نفر به گفته های فائوچی درباره ویروس کرونا اعتماد دارد. در این نظرسنجی که خلال 13 تا 15 آوریل (25 فروردین تا 27 فروردین) برگزار شد نشان داد که اعتماد عمومی به سخنان کوئومو درباره ویروس کرونای جدید بالاست و تنها 17 درصد به گفته های او اعتمادی ندارند.

به نوشته ایندیپندنت، اعتماد عمومی به سخنان ترامپ در این نظرسنجی نیز پایین بود و تنها 36 درصد به سخنان ترامپ درباره بحران پزشکی حال حاضر ایالات متحده اعتماد دارند. 52 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به سخنان ترامپ درباره ویروس کرونا اعتماد ندارند.

این نظرسنجی با شرکت 900 شهروند آمریکایی با حاشیه خطای 3 درصد و از طریق گفت وگوی مستقیم انجام شد.

نظرسنجی جدیدی نیز که در روزهای گذشته به صورت مشترک توسط شبکه‌های «اِی.بی.سی» و مؤسسه «ایپسوس» انجام شده نشان داد اکثریت جامعه آمریکا از عملکرد دونالد ترامپ در موضوع ویروس کرونا راضی نیستند. بر این اساس، ۵۲ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ ناراضی هستند که نسبت به نظرسنجی مشابه در دو هفته قبل، افزایش ۹ درصدی داشته است. همچنین ۸۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیار نگران هستند.

به نوشته وبگاه مرجع «ولدو میترز» تاکنون 741230 نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا هستند و 30103 نفر نیز جان باخته‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: