ترامپ دست به دامن چین می‌شود

کدخبر: 2351595

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است این کشور برای کشف علت شیوع کرونا، تیم کارشناسی خود را به چین می‌فرستد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک تیم کارشناسی به چین اعزام کند تا درباره علل شیوع ویروس کرونا از این کشور تحقیق کنند.

ترامپ بار‌ها چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهان کاری در خصوص شمار جانباختگان ویروس کرونا متهم کرده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» عنوان کرده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی چنین تصمیم گرفته است که پیش از آن دولت پکن را مسئول شیوع کرونا و جان باختن بیش از ۴۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری معرفی کرده است. او دیروز یکشنبه در کنفرانس خبری کارگروه کرونا در کاخ سفید ویروس کرونا را مشابه «طاعون» توصیف کرد و گفت از بابت اینکه این ویروس از شهر ووهان در چین ظهور کرده است، خوشحال نیست.

او گفت: از مدت‌ها قبل با چینی‌ها درباره اعزام تیم کارشناسی مذاکره کرده ایم. ما می‌خواهیم وارد این کشور شویم. می‌خواهیم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. از ما دعوت نشده است. باید ببینیم چه رخ می‌دهد.

ترامپ افزود: من از تجارت با چین بسیار خوشحال بودم. همه چیز خوب بود تا وقتی متوجه این طاعون شدیم. از زمانی که فهمیدم این ویروس از چین ظهور کرده خوشحال نیستم. اگر آن‌ها آگاهانه مسئول این بحران باشند پس باید منتظر تبعات آن نیز بود. مانند آن از سال ۱۹۱۷ مشاهده نشده است.

بر اساس گزارش ها، آمریکا با اعزام تیم کارشناسی قصد دارد در مورد اینکه آیا ویروس کرونا از موسسه ویروس شناسی ووهان منتشر شده، اطلاعاتی کسب کند. شهر ووهان که نخستین کانون شیوع این ویروس معرفی شده اتهاماتی را از سوی کشور‌های مختلف غربی متوجه آزمایشگاه ویروس شناسی این شهر متوجه کرده است. آزمایشگاه شهر ووهان روز گذشته چین اتهامات مبنی بر این را که این آزمایشگاه منشا شیوع ویروس کرونا بوده است، رد کرد و آن‌ها را «تئوری توطئه» خواند.

تاکنون بیش از ۷۶۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به ۴۱ هزار نفر از آن‌ها جان باخته اند. نیویورک کانون اصلی اپیدمی کرونا در آمریکا ۲۴۲ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ قربانی را ثبت کرده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: