نام هند به فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی اضافه شد

کدخبر: 2352483

کمیسیون آمریکا در امور آزادی مذهبی بین‌المللی به بهانه اینکه آزادی‌های مذهبی در دولت هند کاهش چشمگیری داشته خواستار قرار گرفتن این کشور در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی است.

کمیسیون آمریکا در امور آزادی مذهبی بین‌المللی (USCIRF) به بهانه اینکه آزادی‌های مذهبی در دولت ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر هند، «سیر نزولی چشمگیری» داشته است خواستار قرار گرفتن هند در فهرست کشورهای ناقض آزادی مذهبی است.

این کمیسیون در گزارش سالانه خود اعلام کرده دولت هند سال گذشته با تصویب اصلاحیه قانون شهروندی، اقدام تبعیض آمیزی را علیه مهاجران مسلمان افغانستان، بنگلادش و پاکستان اعمال کرده است.

«نادین مانزا» نایب رئیس کمیسیون، که توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منصوب شده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که سیر نزولی آزادی مذهبی در هند احتمالاً «شدیدترین و نگران کننده ترین» مساله در همه تحولات منفی مشهود در سراسر جهان باشد.

این کمیسیون حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) (حزب مردم هند) را متهم کرد که «اجازه اعمال خشونت علیه اقلیت‌ها و عبادتگاه‌های آنها را با مصونیت کامل اعطا کرده و همچنین در سخنان نفرت برانگیز و تحریک به خشونت نقش داشته است».

این کمیسیون، برای اولین بار از سال ۲۰۰۴ میلادی به وزارت امور خارجه آمریکا توصیه کرده هند را به عنوان کشوری که نگرانی خاص درباره وضعیت آزادی مذهبی آن وجود دارد معرفی کند؛ وضعیتی که براساس معیارهای وزارت امور خارجه آمریکا «بدترین وضعیت» توصیف می‌شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: