پروازها گران می‌شود

کدخبر: 2353129

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) پیش‌بینی کرد با ازسرگیری پروازها هزینه سفرهای هوایی ابتدا کاهش و بعد دستکم ۵۰ درصد افزایش یابد.

شبکه خبری بی بی سی انگلیسی، نوشت: این انجمن می گوید که خطوط هوایی مشتاق هستند به سرعت پروازها را از سر گیرند که می تواند به افزایش تعداد صندلی خالی در پروازها منجر شود.

درحالی که انتظار می رود تقاضا برای سفر هوایی پایین بماند احتمالا فشار بر خطوط هوایی برای کاهش بها زیاد خواهد بود.

اما اگر شرکت های هواپیمایی مجبور شوند صندلی های وسط را خالی بگذارند وادار می شوند بهای سفر را به طور قابل توجهی افزایش دهند.

براساس مقررات کنونی فاصله گیری اجتماعی، خطوط هوایی ممکن است مجبور شوند صندلی های وسط را خالی بگذارند که تاثیر بزرگی بر سودآوری آنها خواهد داشت.

مایکل اولیری، رئیس شرکت رایان ایر شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایرلندی گفت که خالی نگه داشتن صندلی وسط هواپیما «احمقانه» است.

یاتا برآورد کرده که فقط چهار عدد از ۱۲۲ خط هوایی مورد بررسی این انجمن می توانند تحت این شرایط میان دخل و خرج خود توازن برقرار کنند، که به ادغام در صنعت هوانوردی منجر خواهد شد.

مقام های یاتا گفته اند بالا بردن قیمت برای خطوط هوایی "اجتناب ناپذیر" خواهد بود.

پاندمی ویروس کرونا هواپیماهای بسیاری از شرکت های هواپیمایی را زمین گیر و آنها از لحاظ مالی با چالش مشکل کرده است.

شرکت هواپیمایی بریتانیایی ویرجین آتلانتیک روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از سه هزار شغل را در فرودگاه گتویک لندن حذف خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی ویرجین استرالیا نیز ماه پیش درخواست کرد مورد حمایت قوانین ورشکستگی قرار گیرد؛ اقدامی که تحلیلگران می گویند سایر شرکت های هوایی ممکن است دنبال کنند.

برایان پیرس اقتصاددان ارشد انجمن یاتا درباره پیشنهادهای فاصله گیری اجتماعی گفت: به راحتی نمی شود گفت چه تعداد خطوط هوایی قادر خواهند بود با حفظ سود به فعالیت خود ادامه دهند. صنعت هوایی خیلی کوچکتر خواهد شد.

تیم او استدلال می کند که فاصله گیری اجتماعی از طریق خالی گذاشتن صندلی های وسط تضمینی در برابر شیوع ویروس کرونا در هواپیما نیست.

انجمن یاتا با این حال از استفاده مسافران هوایی از ماسک حمایت می کند.

بی بی سی ابراز امیدواری کرده که با از سرگیری پروازها هزینه سفر هوایی کمتر شود چون شرکت ها برای جلب مشتری تلاش می کنند.

براساس این گزارش، خطوط هوایی فقط زمانی می توانند قیمت ها را بالا ببرند که تعداد مسافران به حالت عادی برگردد اما طبق تخمین انجمن یاتا این اتفاق زودتر از سال ۲۰۲۱میلادی رخ نخواهد داد.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: