سرکشی دوباره کرونا به کره و چین

کدخبر: 2353456

مقام‌های چین از ثبت ۱۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند که پنج مورد آن به شهر «ووهان» متعلق است و دولت کره جنوبی از ابتلای ۳۵ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

برای دومین روز متوالی شمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در چین و کره جنوبی دو رقمی شده است.

به نوشته شبکه «ای بی سی نیوز»، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین از ابتلای ۱۷ نفر به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد. در این مدت، هیچ مورد فوت بر اثر ابتلا به کرونا در چین ثبت نشده است.

«می فِنگ» امروز دوشنبه با اشاره به دو رقمی شدن موارد ابتلا در چین طی دو روز اخیر به مردم هشدار داد که در قبال کرونا همچنان هوشیار مانده و تدابیر حفاظتی در برابر ویروس را تقویت کنند.

روز یکشنبه (دیروز) هم کمیسیون ملی بهداشت چین از ثبت ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داده بود.

از ۱۷ مورد ابتلای جدید در چین، منشا ۷ مورد خارجی بوده است. کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین از ابتلای ۵ نفر در شهر «ووهان» به کرونا خبر داد.

ووهان چین به دنبال شیوع ویروس کرونا در مرکز توجهات بین‌المللی قرار گرفته و در روزهای اخیر اتهام‌زنی‌های مکرر مقام‌های آمریکایی درباره ایجاد کرونا در یک آزمایشگاه این شهر، بار دیگر تمرکز بر ووهان را بیشتر کرده است.

مقام‌های چین ادعاها و اتهام زنی‌های آمریکایی‌ها درباره منشا ویروس کرونا و ارتباط آن با ووهان را به شدت رد کرده‌اند.

با احتساب موارد جدید ابتلا در چین، تا کنون ۸۲۹۱۸ نفر به کرونا مبتلا شدند و تعداد قربانیان در عدد ۴۶۳۳ ثابت مانده است. ۷۸۱۴۴ نفر از مبتلایان هم درمان شدند.

در کره جنوبی هم برای دومین روز متوالی، تعداد مبتلایان به کرونا دو رقمی شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

این مرکز همچنین اعلام کرد، طی شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش و ثبت نشده است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان کرونا در کره جنوبی به ۱۰۹۰۹ افزایش یافته و تعداد جان باختگان در عدد ۲۵۶ ثابت مانده است. ۹۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا هم درمان شده‌اند.

به گفته مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی، منشا ۲۹ تن از مجموع ۳۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا داخلی بوده و ۶ مورد منشا خارجی داشته است.

روز یکشنبه (دیروز) هم کره جنوبی از ابتلای ۳۴ نفر به کرونا خبر داد که منشا ۲۴ مورد، داخلی بود و به باشگاه‌های شبانه سئول پایتخت این کشور ارتباط داشت.

مقام‌های سئول در واکنش به این موضوع، دستور تعطیلی موقت باشگاه‌های شبانه را صادر کردند اما از دیروز ابتلای روزانه در کره جنوبی به بالای ۳۰ نفر رسیده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: