فلسطین مسئله اول یمن است

کدخبر: 2354317

ئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: «ما تأکید می‌کنیم که آرمان فلسطین، جزو اولویات اصلی یمنی‌ها بوده و آن را مسئله اول خود می‌دانیم و کاملا از برادران فلسطینی خود حمایت و جانبداری می‌کنیم».

«مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که وحدت یمن و همه مسائل عادلانه مربوط به مردم این کشور فراز از همه سیاستمداران و احزاب سیاسی است.

مشاط که به مناسبت سی‌مین سالگرد اتحاد دو یمن سخنرانی می‌کرد، گفت که طرح مقابله با دشمنان و متجاوزان خارجی و آزادی از هرگونه هیمنه و سلطه دیگران تنها راه امن برای یمن است.

او از مردم و احزاب و جریان‌های سیاسی یمن خواست به پیامدهای لشکرکشی عربستان سعودی و امارات به کشورشان نگاه کنند و ببینند که این کشورهای متجاوز در امور داخلی یمن مداخله کرده و این مسئله تبدیل به یک فاجعه برای این کشور شده است.

رئیس شورای عالی سیاسی گفت که دولت نجات ملی یمن از همه کسانی که به آغوش وطن باز می‌گردند، استقبال می‌کند و به کسانی که فریب متجاوزان را خورده‌اند، توصیه می‌کند از عفو عمومی استفاده کنند.

فلسطین مسئله اول یمن است

مشاط در بخشی از سخنان خود به فرارسیدن روز جهانی قدس که فردا جمعه است، اشاره کرد و گفت: «ما تأکید می‌کنیم که آرمان فلسطین، جزو اولویات اصلی یمنی‌ها بوده و آن را مسئله اول خود می‌دانیم و کاملا از برادران فلسطینی خود حمایت و جانبداری می‌کنیم».

او با بیان اینکه دولت نجات ملی یمن اهل صلح و آزامش است، از جامعه جهانی، سازمان های حقوق‌بشری خواست به یمن کمک کرده و برای پایان محاصره یمن تلاش کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن از کشورهای متجاوز سعودی و امارات خواست به حملات نظامی و هوایی خود به یمن و محاصره بیش از پنج ساله این کشور پایان داده و خرابی و خسارت‌هایی که به یمنی‌ها و زیرساخت یمن زده اند، جبران کنند و به تبادل اسرا بپردازند.

او همچنین ازاین کشورها خواست که با صداقت و جدیت وارد گفت‌وگوهای صلح حقیقی شوند. مشاط گفت که اقدام ائتلاف مشترک ریاض و ابوظبی برای توقف یکجانبه درگیری‌ها در یمن «اقدام مثبتی» بوده ولی گذشت روزها ثابت کرد که این اقدام فقط مصرف رسانه‌ای و تبلیغاتی داشت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن عربستان و امارات را تهدید کرد که کار نکند که دولت نجات ملی مجبور شود «مراحل دردآور بزرگی» را آغاز کرده و «اقدامات غافلگیرانه‌ای» که به عقل کسی هم خطور نمی‌کند، انجام دهد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: