پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره‌ای استراتژیک در جنوب یمن

کدخبر: 2354894

یک منبع نظامی گزارش داد که واشنگتن از آغاز جنگ یمن در یکی از جزایر استراتژیک جنوب این کشور چندین پایگاه نظامی احداث کرده است.

یک منبع نظامی در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «الخبر الیمنی»، امروز (دوشنبه)، گزارش داد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ یمن در جزیره «حنیش» (جنوب یمن) چند پایگاه نظامی احداث کرده است.

به گزارش این منبع نظامی، آمریکا در جزیره یاد شده دستگاه‌های رادار، دستگاه‌های رصد اطلاعاتی و همچنین تجهیزات نظامی مستقر کرده است.

این منبع همچنین گفت که واشنگتن برخی از مناطق جزیره حنیش الکبری را حصار بندی کرده و مناطق صخره‌ای مرتفع این جزیره را که بلندترین آن ۴۳۰ متر از سطح دریا فاصله دارد، تحت کنترل خود درآورده است.

این منبع نظامی گفت، نیروهای اریتره‌ای که مانع نزدیک شدن ماهیگیران به جزیره یادشده می‌شوند، احتمالا به عنوان نیروهای محافظ آمریکایی‌ها فعالیت می‌کنند.

به گفته الخبر الیمنی، جزیره حنیش، با توجه به اشراف بر تنگه «باب المندب» (یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های تجاری-در جنوب دریای سرخ) از اهمیت استراتژیک برخوردار است؛ از این رو این جزیره از دهه هفتاد میلادی همواره در کانون توجه تل‌آویو بوده بطوریکه سیطره بر باب المندب جزو استراتژی‌های تل‌آویو بوده در طرح موسوم به «خاورمیانه بزرگ» بوده است.

این وبگاه یمنی همچنین گفت: «اسناد تأکید می‌کنند، اسرائیل که خود یک پایگاه نظامی در اریتریا دارد، پیشتر در تلاش‌های اریتره برای اشغال جزیره مذکور در سال ۱۹۹۵ نقش داشته است».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: