کره شمالی، کره جنوبی را تهدید کرد

کدخبر: 2355079

کره شمالی اعلام کرد در صورتی که کره جنوبی مانع از ادامه تبلیغات منفی علیه کیم جونگ اون نشود، دفتر ارتباطی میان دو کره را می‌بندد.

کره شمالی جمعه بار دیگر تهدید کرد در صورتی که سئول مانع از آن نشود که فعالان بروشور‌ها بر ضد رهبر این کشور را از آن سوی مرز به کره شمالی بفرستند، دفتر ارتباطی خود با کره جنوبی را تعطیل خواهد کرد.

در حالی که پس از امید‌های ایجاد شده در پی سه دیدار میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در سال ۲۰۱۸ حالا روابط دو کشور رو به سردی رفته است، این دومین هشدار از سوی کره شمالی طی دو روز است. نخستین تهدید پنجشنبه از سوی کیم یونگ جونگ، خواهر رهبر کره شمالی، در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد.

او تهدید تعطیلی دفتر ارتباط بین مرزی و پایان دادن به توافق نظامی را مطرح کرد که در سال ۲۰۱۸ در سفر مون به پیونگ‌یانگ امضا شده بود و هدف آن آرام کردن تنش‌های مرزی بود.

سخنگوی وزارت جبهه متحد شمالی که به روابط میان دو کره می‌پردازد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همان طور که قبلا گفته شد ما دفتر غیر فعال مشترک ارتباط شمال و جنوب را تعطیل خواهیم کرد.

او افزود: تعطیلی این دفتر با تدابیر گوناگون برای مجازات سئول همراه خواهد بود. ما در حال آماده سازی تدابیری هستیم که می‌تواند به زودی به بخش‌هایی از جنوب آسیب وارد کند تا کره جنوبی متحمل عذاب شود.

مقامات کره جنوبی اعلام کرد برای تصویب قانون ممنوعیت فعالیت‌های مرتبط با ارسال بروشور‌ها اعمال فشار می‌کند. برخی افراد در کره جنوبی با استفاده از بادکنک بروشور‌هایی را به آن سوی مرز می‌فرستند که در آن رهبر کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند و سیاست هسته‌ای وی را محکوم می‌کنند.

یکی از مقامات دفتر ریاست جمهور کره جنوبی اعلام کرد کمپین بروشور‌ها بیشتر از آنکه نفع داشته باشد ضرر دارد. فعالیت‌های دفتر ارتباط دو کره از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا متوقف شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: