آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا؛ ناتوانی در اطفاء حریق

کدخبر: 2359034

سازمان جنگل‌های آمریکا در توجیه ناتوانی در اطفاء این حریق گسترده پس از چهار روز، به رسانه‌های محلی گفته‌اند که چون آتش‌سوزی در زمین‌های ناهموار بوده، آتش‌نشانان امکان محاصره آن را نداشته‌اند.

آتش‌سوزی گسترده ایالت کالیفرنیای آمریکا که از روز جمعه آغاز شده همچنان با حجم بسیار زیادی ادامه داشته و لحظه به لحظه در حال بر افروختن است.

این آتش سوزی در منطقه‌ای در نزدیکی شهر باومونت و در دره گیلاس آغاز شده و به گفته سازمان جنگل ملی سان برنادینو، تاکنون موجب سوختن بیش از ۸ هزار هکتار شده است.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که دود غلیظی آسمان و کوه‌های منطقه را فرا گرفته و تاکنون به حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نفر از ساکنان مناطق اطراف آتش‌سوزی گفته شده تا منطقه را تخلیه کنند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا گفته است که دود ناشی از این آتش‌سوزی به شرق فینیکس در آریزونا که نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر با محل آتش‌سوزی فاصله دارد رسیده است.

بیش از یک هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان به همراه چندین هلی‌کوپتر و هواپیماهایی که آب تخلیه می‌کنند در حال تلاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی هستند که از روز جمعه آغاز شده است.

سازمان جنگل‌های آمریکا در توجیه ناتوانی در اطفاء این حریق گسترده پس از 4 روز، به رسانه‌های محلی گفته‌اند که چون آتش‌سوزی در زمین‌های ناهموار بوده، آتش‌نشانان امکان محاصره آن را نداشته‌اند.

سخنگوی این سازمان گفته است که ما نمی‌خواهیم جان آتش‌نشانان خود را به خطر بیاندازیم و این آتش در یک خط مستقیم به سمت کوه در حال سوختن است.

سالانه هزاران هکتار از محیط طبیعی و جنگل‌های آمریکا در فصول مختلف سال به دلایل مختلف طعمه حریق شده و علاوه بر آسیب‌های گسترده محیط زیستی، شهروندان بسیاری از محل سکونت خود آواره می‌کند.

«نورنیوز»

ارسال نظر: