افشای گفت‌و‌گوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ۵ همتای عربی خود

کدخبر: 2360118

یک پایگاه خبری فاش کرد پس از اعلام عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با پنج وزیر خارجه کشور‌های عربی گفتگو کرده است.

پایگاه خبری «i ۲۴» به نقل از وبسایت خبری «وای نت» از گفتگوی «گابی اشکنازی» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی پس از اعلام توافق با امارات با پنج نفر از وزرای خارجه کشور‌های عربی پرده برداشت.‌

وای نت نوشت: از جمله این افراد «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان بودند.

این در حالی است که وزیر خارجه عمان پس از ۲۳ سال روز گذشته از این سمت کنار گذاشته شد و در این خبر به نام سه وزیر دیگر هیچ اشاره‌ای نشده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی امارات (وام) دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که یوسی کوهن، رئیس موساد با طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات در ابوظبی دیدار داشته است.

منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که پیش بینی می‌کنند یوسی کوهن در مسیر بازگشت به منامه، پایتخت بحرین رفته و مذاکراتی را با مقامات این کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های صهیونیستی، بحرین احتمال زیاد دومین کشوری خواهد بود که توافق صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را علنی خواهد کرد.

شبکه صهیونیستی «کان» پیش از این گزارش داده بود که رئیس موساد با «خلیفه بن سلمان آل خلیفه» نخست‌وزیر بحرین، دیدار داشته است.

بنابر گزارش پایگاه خبری i ۲۴، طی بیست سال اخیر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس فعالیت داشته بطوری که از سال ۲۰۱۴، این وزارت‌خانه با برخی مقامات رسمی، غیررسمی و همچنین برخی شرکت‌ها ارتباط داشته است که این ارتباطات پس از سفر هیأت‌هایی از تل‌آویو به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، شاهد نوعی جهش بوده است.

در این گزارش اعلام شده که وزارت‌خارجه رژیم صهیونیستی تا به امروز به حدود ۵۰۰ شرکت صهیونیستی کمک کرده است تا بتوانند در امارات فعالیت داشته باشند و این وزارت‌خانه همچنین میزبان تجار اماراتی در تل‌آویو بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.

این در حالی است که توافق برای عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکشن‌هایی بین المللی را در پی داشت. گروه‌های فلسطینی این روند را ادامه طرح آمریکایی- صهیونیستی معامله قرن دانستند و بار دیگر معامله قرن و توطئه‌ها و اقدامات مرتبط با آن را محکوم کردند.

تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین بر پایبندی به گزینه دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر تاکید کردند. مقامات فلسطینی همچنین بر اهمیت فعالسازی مقاومت مردمی و حق ملت فلسطین در دفاع از خود، سرزمین و مقدساتشان تاکید کردند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: