بازدید نادر مقامات کره شمالی از پروژه‌های اقتصادی

کدخبر: 2360471

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش کردند، رهبر شماره ۳ به همراه نخست‌وزیر تازه این کشور، از یک محوطه ساخت‌وساز مربوط به پروژه تبدیل زغال‌سنگ بازدید کرده‌اند؛ بازدیدی نادر که با هدف تبادل تخصص بین تکنوکرات‌های ارشد اقتصادی انجام شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره (شمالی)، "پاک پونگ-جو"، نایب رئیس کمیسیون امور کشوری و "توک-هون"، نخست‌وزیر این کشور محوطه ساخت و ساز پروژه تأسیس صنایع شیمیایی سی‌۱ را بررسی کردند.

صنایع شیمیایی سی ۱ به پروژه تبدیل زغال‌سنگ به گاز اشاره دارد که کره شمالی سال‌ها به منظور تنوع‌بخشی به منابع انرژی خود و با وجود دشواری در تأمین منابع نفتی به خاطر تحریم‌های جهانی، به دنبال آن بوده است. این برنامه یکی از پروژه‌های مورد علاقه شخص کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به حساب می‌آید.

بنا بر گزارش خبرگزاری مرکزی کره، آن‌ها حین قدم زدن در محوطه ساخت و ساز، بر لزوم تجسم کامل ایده حزب و نیت تبدیل صنایع شیمیایی به انرژی و صرفه‌جویی در میزان کار در تأسیس صنایع شیمیایی به سبک کره، تأکید کردند.

آن‌ها از مقامات، تکنیسین‌ها و کارگران خواستند نقشه ساخت و ساز صحیحی ترسیم و آن را به دقت اجرا کنند؛ ابتدا معماری را که بر اصل راحتی و زیبایی معمارگونه طراحی شده، تکمیل کرده و مقررات فنی در ساخت و ساز و گردآوری تجهیزات را رعایت کنند.

این دیدار "راهنمایی میدانی مشترک"، برای چنین مقامات رده‌بالایی نادر است. شاهدان می‌گویند این دیدار به قصد این انجام شده که پاک پونگ-جو تخصص و تجربه خود را با نخست‌وزیر جدید به اشتراک بگذارد. پاک دو مرتبه طی سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۷ و ۲۰۱۴-۲۰۱۹ به عنوان نخست‌وزیر خدمت کرده است.

این بازدید پس از آن صورت می‌گیرد که آژانس اطلاعاتی کره جنوبی هفته گذشته در یک جلسه غیرعلنی پارلمان گفت که کیم بخشی از اختیار خود در رسیدگی به مسائل کشور را به مشاوران نزدیک خود، از جمله خواهرش کیم یو-جونگ داده است.

بنا بر وکلایی که در این جلسه شرکت داشتند، به پاک و توک‌-هان نیز از سوی کیم، قدرت بیشتری در رسیدگی به مسائل اقتصادی اعطا شد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: