تظاهرات مسلمانان «روهینگیا» در سالگرد نسل کشی «راخین»

کدخبر: 2360515

روهینگیایی های حاضر در کمپ آوارگان بنگلادش امرو سه شنبه تظاهراتی را به مناسبت سومین سالگرد درگیری های میانمار و نسل کشی مسلمانان برگزار کردند.

مسلمانان روهینگیایی حاضر در کمپ آوارگان بنگلادش، امروز سه شنبه تظاهرات آرامی را در سومین سالگرد کشتار هم کیشان خود به دست بومیان و بودائیان میانمار برگزار کردند.

سه سال قبل و در دور جدید خشونت های بودائیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین، تعداد زیادی از مسلمانان کشته شده و بسیاری از آنها به صورت پیاده راهی کشور بنگلادش شدند.

هم اکنون بیش از یک میلون نفر از مسلمانان روهینگیا در کمپ آوارگانی که در شمال کشور بنگلادش قرار دارد زندگی می کنند و بدین ترتیب این مکان تبدیل به بزرگترین کمپ آوارگان جهان شده است.

در تیرماه سال جاری نیز رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین واقع در غرب میانمار به دلیل تصمیم ارتش برای انجام عملیات پاکسازی، اقدام به تخلیله منازل خود کرده اند.

در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نیز عملیات ارتش میانمار در مناطق مسلمان نشین راخین موجب آوارگی هزاران مسلمان شده بود.

بر همین اساس سازمان عفو بین الملل با اعلام اینکه بمباران ایالت راخین از سوی ارتش میانمار منجر به کشته شدن افراد غیر مسلح از جمله کودکان و زنان شده و این اقدام جزء جنایات جنگی محسوب می‌شود، خواستار آن شده بود که شورای امنیت سازمان ملل باید درباره آن تحقیق کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: