بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند هر دو حزب منافع طلبند نه حامی مردم

کدخبر: 2360840

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از پنجاه درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی معتقدند که دو حزب اصلی این کشور منافع سران حزبی را به منافع مردم ترجیح می‌دهند.

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد مردم این کشور معتقدند اعضای هردو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه رضایت سران حزب خود را به رضایت مردم ترجیح می‌دهند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «هیل»، نظرسنجی انجام شده از سوی این رسانه در همکاری با مرکز تحقیقاتی «هریس ایکس» نشان می‌دهد، به عقیده مردم آمریکا، نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۰، به میزان ۶ درصد بیشتر از نامزد حزب دموکرات، جلب رضایت حزب خود را در اولویت قرار داده است.

طبق نتایج این نظرسنجی، ۵۴ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی باور دارند که اعضای حزب دموکرات، منافع سران حزب خود را به منافع مردم ترجیح می‌دهند.

از سوی دیگر، ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا، منافع این حزب را به منافع مردم کشور خود ترجیح می‌دهند.

به نوشته هیل، نظرسنجی ملی مرکز «مورنینگ کنسول» که از ۱۲ هزار و ۹۶۶ نفر رأی‌دهنده آمریکایی از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ اوت (هفتم تا نهم شهریور ماه) به عمل آمده، ۵۱ درصد از بایدن و ۴۳ درصد از ترامپ حمایت شده است.

یافته‌های این نظرسنجی که بعد از برگزاری مجمع ملی جمهوری‌خواهان جمع‌آوری شده نشان از برابری آن با نتایج نظرسنجی اوایل ماه اوت، یعنی بعد از بر‌گزاری مجمع ملی دموکرات‌ها دارد.

پیش از این نیز نتایج یک نظرسنجی‌ دیگر نشان داد که بایدن در فاصله کمتر از ۷۰ روز به انتخابات با ۶ درصد اختلاف از رقیب خود پیش افتاده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: