گانتس: اسرائیل به اقدامات خود علیه حضور ایران در سوریه ادامه می‌دهد

کدخبر: 2362019

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با مسئولان آمریکایی ضمن تاکید بر لزوم حفظ برتری نظامی تل‌آویو در غرب آسیا، از رویکرد فشار آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده با «مارک اسپر» وزیر دفاع، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی و «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، گانتز در دیدار خود با مسئولان آمریکایی درباره حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه غرب آسیا، سیاست بین‌المللی در قبال ایران و همچنین همکاری‌های امنیتی بین تل‌آویو و واشنگتن رایزنی کرد.

وی در این دیدارها گفت: «ما از تلاش‌های آمریکا و تعهدش به امنیت اسرائیل قدردانی می‌کنیم... ما برای ارتقای ثبات در خاورمیانه از طریق عادی‌سازی [روابط] با دیگر کشورها عمل می‌کنیم».

بر این اساس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با کوشنر درباره پیشبرد توافقات دیگر برای تأمین آنچه که ثبات منطقه غرب آسیا خواندند، همزمان با حفظ امنیت تل‌آویو صحبت کرد.

به نوشته جروزالم‌پست، گانتز به اوبرایان نیز گفت: «ما به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود برای محدود کردن ستیزه‌جویی ایران و همراه کردن کشورهای بیشتر در این جهت ادامه می‌دهیم».

وی در این دیدار مدعی شد که «ستیزه‌جویی» ایران در این دوره زمانی کاهش پیدا نکرده اما اسرائیل به اقدامات خود علیه حضور ایران در سوریه و دیگر کشورهای غرب آسیا ادامه می‌دهد.

این سفر یک روزه گانتز به واشنگتن در حالی انجام شده که روز گذشته منابع مطلع به خبرگزاری «رویترز» گفتند که مسئولان آمریکایی در حال بررسی فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» به امارات آنهم به نحوی که برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه کاهش نیابد، هستند.

به نوشته رویترز، یکی از گزینه‌هایی که واشنگتن در حال بررسی آن است، افزایش احتمال ردیابی جنگنده‌های اف-۳۵ اماراتی توسط رادارهای اسرائیلی باشد اما هنوز مشخص نیست که شرکت لاکهید مارتین قرار است این کار را با کاستن از میزان رادارگریز بودن جنگنده‌هایی که به ابوظبی می‌فروشد انجام دهد یا آمریکا رادارهای پیشرفته‌تری به تل‌آویو ارائه می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: