کشته شدن ۶۱ غیرنظامی کشته و ۲۸۲ زخمی در حملات ارمنستان

کدخبر: 2363576

دادستانی کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد از آغاز دور جدید درگیری‌ها میان باکو و ایروان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، ۶۱ غیرنظامی این کشور کشته و ۲۸۲ نفر زخمی شده‌اند.

دادستانی کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد از آغاز دور جدید درگیری‌ها میان باکو و ایروان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی، ۶۱ غیرنظامی این کشور کشته و ۲۸۲ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، در بیانیه دادستانی جمهوری آذربایجان آمده است: در مجموع از ۲۷ سپتامبر تا امروز ۶۱ غیرنظامی کشته و ۲۸۲ نفر دیگر در گلوله‌باران نیروهای مسلح ارمنستان در مناطق پرجمعیت زخمی شده‌اند.

باکو افزود در نتیجه حملات طرف ارمنستانی همچنین ۳۴۱ تاسیسات غیرنظامی آسیب دیده و هزار و ۸۴۶ خانه و ۹۰ ساختمان مسکونی دچار خسارت شدند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان صبح امروز، دوشنبه با متهم کردن ارمنستان به نقض آشکار آتش‌بس، مدعی شد که نیروهای مسلح کشورش کنترل ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را به دست گرفتند.

علی اف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «روستاهای سلطان‌لی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی،علی‌کیخانلی، گوملگ، حاجیلی، جیارچینویسلی، نیازگولار، کچل ممدلی، شاهولی، حاجی اسماعیلی، اسحاقلی منطقه جبرئیل آزاد شده است. قره باغ متعلق به (جمهوری) آذربایجان است».

بامداد روز گذشته (یکشنبه)، توافق آتش‌بس جدیدی میان دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان اجرایی شد. اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم می‌کنند و این درگیری‌ها تا امروز ادامه داشته و جمهوری آذربایجان تأکید کرده که ارمنستان باید از منطقه قره‌باغ خارج شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: