محتوای مذاکرات ارمنستان و آذربایجان در واشنگتن

کدخبر: 2363808

وزیر خارجه ارمنستان گفت‌وگوهای خود با مشاور امنیت ملی ترامپ و وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت قره باغ را سازنده خواند و وزیر خارجه آذربایجان نیز در دیدارهای جداگانه با این دو مقام آمریکایی، آنها را در جریان روند اوضاع منطقه قرار داد.

"زهراب منتساکانانیان" وزیر امور خارجه ارمنستان، گفت‌وگوهای روز جمعه خود در واشنگتن با "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه و "رابرت اوبراین" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی درباره روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی را بسیار سازنده و پربار ارزیای کرد.

وی در پایان این مذاکرات یادآور شد، طرفین به کار مشترک خود برای یافتن راهی به منظور دستیابی به هدف برقراری آتش بس و بازگشت به یک توافق مسالمت آمیز ادامه خواهند داد.

منتساکانانیان افزود: «امروز نظریه امکان استقرار نیروهای حافظ صلح در قره باغ کوهستانی بررسی شد. چنین اقدامی می‌تواند راهی برای تحکیم آتش بس در منطقه است.»

به گفته وی، روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، متشکل از نمایندگان روسیه، ایالات متحده و فرانسه، "بطور واضح" درخواست خود برای توقف فوری درگیری‌ها را اعلام کرده‌اند.

لازم به یادآوری است که مقامات آمریکایی مذاکرات مشابهی را در واشنگتن با "جیحون بایراموف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان انجام دادند. البته این دیدارها به طور جداگانه برگزار شده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جیحون بایراموف روز جمعه در واشنگتن با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، در خصوص وضعیت کنونی در منطقه درگیری‌های قره باغ گفت‌وگو کرده و طرف آمریکایی را در جریان روند اوضاع قرار داد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان همچنین درباره مسائل پیرامون مناقشه قره باغ با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت‌وگو کرد.

بایراموف در این دیدارها، تأکید کرد که مواضع باکو بر اساس چهار قطعنامه معروف شورای امنیت سازمان ملل و اسناد مربوطه سایر سازمان‌های بین المللی است.

طرفین همچنین درباره وضعیت کنونی و دورنمای روابط آذربایجان و ایالات متحده نیز تبادل نظر کردند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: