تعریف و تمجید عربستان از بایدن

کدخبر: 2364916

رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان تاکید کرد جو بایدن منافع آمریکا در خاورمیانه را درک می‌کند و ریاض بزرگترین شریک راهبردی واشنگتن در منطقه باقی می‌ماند.

امیر ترکی فیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان تاکید کرد در دوره جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا ریاض بزرگترین شریک راهبردی واشنگتن در منطقه باقی می‌ماند.

او افزود: بایدن به وسیله تجربه‌ای که از عضویت در مجلس سنای آمریکا و نائب رئیس بودن در دوره باراک اوباما دارد از منافع آمریکا در منطقه آگاه است.

ترکی الفیصل که پیشتر سفیر ریاض در لندن و واشنگتن بوده است، به استواری روابط میان عربستان و آمریکا در تمامی سطوح اشاره کرد و گفت که عربستان بزرگترین شریک راهبردی در منطقه به شمار می‌رود.

او گفت: همکاری مشترک در عرصه امنیتی در مقابله با خطر تروریسم استوار است که این همکاری شامل تبادل اطلاعات، انجام عملیات مشترک و فعالیت‌هایی که در رویارویی با خطر داعش و القاعده است.

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان تاکید کرد: روابط دیپلماتیک میان ریاض و واشنگتن در تمامی دولت‌ها چه جمهوری خواه بوده چه دموکرات مستحکم بوده است و علی رغم فراز و فرود‌هایی که در این روابط بر اساس شرایط و اوضاع شاهد بوده همواره به روابط راهبردی خود به علت وجود منافع مشترک ادامه داشته است.

او افزود: مهمترین روابط راهبردی ریاض و واشنگتن ایجاد صلح و ثبات در منطقه است و از این مهم از طریق دستیابی به راه‌هایی برای حل مسئله فلسطین است.

ترکی الفیصل مدعی شد: فعالیت ایران در منطقه از جمله مسائلی است که همه از آن رنج می‌برند و عربستان و آمریکا برای دستیابی به راه حلی برای این مسئله همواره همکاری داشته‌اند.

خبرگزاری عربستان نیز شب گذشته اعلام کرد که ملک سلمان، پادشاه سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد او سرانجام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفتند.

ملک سلمان و، ولیعهد او از جمله مقامات کشور‌های خارجی هستند که دیرهنگام پیروزی جوبایدن را تبریک گفته اند.

روز شنبه جو بایدن ۷۸ ساله با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، از سوی رسانه‌های مختلف به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: