ترامپ در سال ۲۰۲۴ بار دیگر وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شود؟

کدخبر: 2365049

رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد «کمیته‌ مدیریتی اقدام سیاسی» را با هدف حفظ تسلط خود بر حزب جمهوری‌خواه حتی بعد از خروج از قدرت، تشکیل دهد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته‌‌ مدیریتی اقدام سیاسی» به عنوان یک محرک جمع‌آوری کمک مالی فدرال است که به او به طور بالقوه اجازه می‌دهد حتی بعد از خروج از قدرت، سلطه خود را بر حزب جمهوری‌خواه حفظ کند.

طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات آمریکایی، انتظار می‌رود خبر تشکیل این کمیته در روزهای آتی اعلام شود.

چنین کمیته‌ای می‌تواند کمک‌های مالی تا ۵۰۰۰ دلار در سال را از یک اهداکننده را بپذیرد که خیلی کمتر از حد کمک‌های مالی پیشتر تعیین شده از سوی کارزار ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه است اما در عوض کمیته جدید مجاز است کمک‌های مالی را در تعداد نامحدود بپذیرد.

به گزارش نیویورک تایمز، کمیته حاکمیتی اقدام سیاسی می‌تواند مبالغ نامحدودی را صرف هزینه‌های مستقل به نفع سایر نامزدها و همچنین بودجه سفر، نظرسنجی و مشاوران کند و در عین حال قطعاً وسیله‌ای خواهد بود که ترامپ می‌تواند نفوذ خود را در حزب جمهوری‌خواه که در چهار سال گذشته چهره آن به طور عمده تغییر کرده، حفظ کند.

«تیم مورتو» سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ گفت تشکیل این کمیته مدتهاست در دست کار بوده است. مورتو گفت: رئیس‌جمهور همیشه برنامه انجام این کار را فارق از بردن یا باختن (در انتخابات) داشت تا بتواند نامزدها یا مسائلی را که برای او اهمیت دارد مثل مقابله با تقلب در انتخابات مورد حمایت قرار دهد.

به نوشته نیویورک تایمز، این کمیته می‌تواند رئیس‌جمهور آمریکا را به چهره‌ای بانفوذ در رقابت‌های انتخاباتی بعدی آمریکا تبدیل کند. «مت گورمن» استراتژیست جمهوری‌خواه در همین خصوص گفت: رئیس‌جمهور ترامپ به این زودی جایی نمی‌رود. او می‌خواهد خود را به گونه‌ای وارد مناظره ملی کند که شبیه به هیچ یک از اسلافش نباشد.

بنابر این گزارش، قبل از برگزاری انتخابات، ترامپ به مشاورانش گاهی به شوخی و گاهی با جدیت می‌گفت که اگر در مقابل جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ شکست بخورد، در سال ۲۰۲۴ بار دیگر وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد.

این در حالی است که ترامپ همچنان تلاش می‌کند نتایج انتخابات این کشور را به چالش بکشاند و تاکنون از پذیرش شکست سر باز زده است.

همزمان با ادامه مخالفت رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام پیروزی رقیب دموکرات او در انتخابات و تاکید او بر تقلب گسترده در این انتخابات، «ویلیام بار»، دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور خواستار تحقیقات دادستان‌های فدرال درباره انتخابات شده است.

پایگاه خبری آمریکایی «شیکاگو تریبیون» گزارش داد: در حالی که هیچ مدرکی از تقلب گسترده وجود ندارد، ویلیام بار دادستان کل آمریکا به دادستان‌های فدرال در سراسر ایالات متحده مجوز داده است که "اتهام‌های اساسی" مطرح شده درباره رای گیری در انتخابات (ریاست جمهوری) را دنبال کنند».

«بعد از این درخواست، ریچارد پیلگر» دادستان ارشد رسیدگی به جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا در اعتراض استعفا کرد.

پیلگر در پستی الکترونیکی خطاب به همکارانش نوشت: دادستان کل سیاست مهم جدیدی را برای باطل کردن سیاست عدم مداخله چهل ساله در تحقیقات درباره تقلب در آرا قبل از تایید (نتایج) انتخابات صادر کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: