لاف پمپئو علیه برنامه هسته ای ایران

کدخبر: 2366202

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی مدعی شد که سیاست های دولت دونالد ترامپ مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای شده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که چه جوابی به منتقدانی که می گویند ایران اکنون با وجود خارج شدن دولت دونالد ترامپ از توافق هسته ای به دست یابی به یک سلاح هسته ای نزدیک تر شده است، می دهد، با مطرح کردن ادعاهایی گفت: آن ها در واقع در این باره اشتباه می کنند. در ابتدا که من و رئیس جمهور ترامپ آمدیم، با دولتی مواجه شدیم که ده ها میلیون دلار درامد داشت و ثروت اندوزی می کرد و موجب پیش رفت می شد. ابزارهای اصلی ساختن یک سلاح هسته ای داشتن توان، افراد باهوش و پول است. این ها چیزهایی هستند که کمک می کنند یک سلاح هسته ای بسازید.

پمپئو ادامه داد: دولت قبلی انتخاب کرده بود که میزان بسیار زیادی از پول به آن ها بدهد. ما تصمیم گرفتیم آن ها را محروم کنیم. من فکر می کنم ایرانی ها گفته اند که اکنون از ده ها میلیارد دلار ثروت به خطر انزوایی که ما ایجاد کردیم محروم شدند. ما جان بسیاری را، بسیاری از آمریکایی ها را نجات دادیم. اکنون به خاطر اقداماتی که انجام دادیم باید سربازان کمتری در خاورمیانه داشته باشیم. من مطمئن هستم این سیاست درست است. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت: خشنود کردن تروریست ها، خشنود کردن کسانی که تمایلات هژمونیک دارند، خشنود کردن کسانی که شبه نظامیان را در سراسر منطقه تامین مالی می کنند روند درستی نمی تواند باشد. این آن ها را در مسیری به سمت سلاح هسته ای قرار می دهد و ما نباید هیچ وقت این فرصت را به ایران بدهیم. بر اساس این گزارش، ادعاها درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که بنا به فتوای مقام معظم رهبری تولید، نگه داری و به کارگیری تسلیحات هسته ای حرام است و مقامات کشورمان بر اساس همین فتوا تاکید کرده اند که برنامه هسته ای ایران اهداف صلح آمیز را دنبال می کند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: