صنعاء: ناله کردن سعودی‌ها نشانه موثر بودن حمله به «آرامکو» است

کدخبر: 2366262

یک مقام دولت نجات ملی یمن شامگاه چهارشنبه تصریح کرد، ناله و زاری سعودی‌ها بعد از پاسخ موشکی صنعاء و حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نشانه تاثیر مناسب عملیات بازدارندگی این نیروهاست.

یک مقام دولت نجات ملی یمن واکنش عربستان سعودی به پاسخ موشکی نیروهای مسلح یمن علیه تاسیسات نفتی آرامکو جده عربستان را نشانه تاثیرگذاری مناسب این پاسخ توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن شامگاه چهارشنبه گفت: «ناله سعودی پس از هر پاسخی دردناک (که از سمت نیروهای مسلح یمنی متحمل می‌شود) همان چیزی است که لازم است و نشانه تاثیرگذاری مناسب عملیات بازدارندگی نیروهای مسلح یمن است».

وی افزود: «تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه یمن ادامه داشته باشد از هیچ تلاشی در مقابله با آن فروگذار نخواهیم کرد».

عبدالسلام گفت: «جامعه بین المللی باید برای توقف تجاوز و محاصره فشار آورد، زیرا حق ملت یمن است که رنج و دردشان شنیده شود».

وزارت انرژی عربستان سعودی، شامگاه روز دوشنبه، رسما وقوع آتش‌سوزی یکی از تأسیسات نفتی این کشور در شمال جده را تأیید کرد.

این اعلام پس از آن است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد دوشنبه اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن موفق شده است با موشک هدایت‌پذیر «قدس ۲» ایستگاه توزیع تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی را هدف بگیرد.

از سوی دیگر رژیم آل سعود در اقدامی که نشانه سردرگمی این رژیم در برابر پاسخ‌های موشکی نیروهای مسلح یمن علیه تاسیسات حیاتی عربستان سعودی است، از جنبش انصار الله یمن به شورای امنیت شکایت کرد.

«عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، این حمله را که پاسخ یمنی‌ها به تجاوزهای بی وقفه ائتلاف سعودی به شهروندان و زیرساخت‌های یمنی است، حمله‌ای تروریستی خواند و مدعی شد: «حوثی‌هایی که ایران از آنها حمایت می‌کند، مسئول این حمله تروریستی هستند.»

المعلمی افزود:« عربستان سعودی برای محافظت از خاک و شهروندان خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.»

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: