تجمع هواداران مسلح ترامپ مقابل منزل وزیر ایالت میشیگان

کدخبر: 2367076

حامیان مسلح رئیس جمهور آمریکا در پیروی از ادعای وقوع تقلب در انتخابات، مقابل منزل وزیر ایالت میشیگان تجمع و او را مورد تهدید قرار دادند.

«ژاکلین بنسون» وزیر ایالت میشیگان یکشنبه شب به وقت محلی گفت، ده‌ها هوادار مسلح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مقابل منزل وی دست به تجمع زده‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، بنسون گفت، هنگامی که قصد داشت به همراه خانواده‌اش در تعطیلات آخر هفته فیلم تماشا کند ناگهان حامیان ترامپ سر رسیده و در مقابل منزل وی شروع به توهین و تهدید کردند.

به گفته این مقام ارشد ایالت میشیگان هواداران مسلح ترامپ با فریادهای بلند، تهدیداتی روشن و واضح علیه وی به کار بردند و «مرا به‌عنوان مسئول برگزاری انتخابات میشیگان هدف [حمله لفظی] قرار دادند».

بنسون افزود: «افراد مسلح بیرون خانه من و متحدان سیاسی آن‌ها قصد دارند از طریق تهدید و خشونت و ارعاب و قلدری، خواسته و صداهای رأی‌دهندگان در این ایالت را تضعیف و مسکوت کنند و اهمیتی نمی‌دهند آن‌ها به چه کسی رأی داده‌اند».

از سوی دیگر پایگاه خبری «هیل»، «گابریل استرلینگ» مدیر سیستم‌های رأی‌گیری ایالت جورجیا نیز روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت، مدیر پروژه دستگاه‌های رأی‌گیری «دومینیون» در کلرادو با وی تماس گرفت و «با صدای لرزان به من گفت یکی از پیمان‌کاران آن‌ها تهدیداتی دریافت کرده است. آن‌ها خانواده این مرد را از روی نام متمایزش ردیابی کرده و شروع به آزار و اذیت وی کرده‌اند».

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است اما اکثر این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: