حزب‌الله لبنان درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

کدخبر: 2368384
خبرنگار:

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را به رهبر انقلاب اسلامی و خانواده ایشان تسلیت گفت.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنبش حزب الله لبنان امروز (شنبه) در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

در پیام حزب‌الله آمده است: «انا لله وانا الیه راجعون» امت اسلامی امروز فقیهی بزرگ، اندیشمندی اسلامی و بزرگ و عارفی بلندآوازه از اولیای صالح و مخلص خداوند حضرت آیت‌الله شیخ محمد تقی مصباح یزدی (اعلی الله مقامه) را از دست داد.

حزب‌الله افزود: این فقیه مجاهد تمام عمر شریف خود را در خدمت به اسلام، انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، بیداری اسلامی، مقاومت‌کنندگان و مجاهدان تمام جهان سپری کرد و مقاومت‌کنندگان و مجاهدان ما در لبنان نیز از عنایت، دعا و یاری ایشان در تمامی مراحل بسیار بهره بردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در جنبش حزب‌الله به ساحت مولایمان صاحب الزمان (علیه السلام) و حضرت امام سید خامنه‌ای (دام ظله) و همچنین مراجع گرامی (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، امت اسلامی و بویژه خانواده شریف و کریم و تمام طلبه‌ها و دوستداران ایشان، درگذشت این شخصیت بزرگ را تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال برای ایشان رضوان و علو درجات مسئلت داریم.

گردان‌های حزب الله عراق در پیامی درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت گفت و وفات ایشان را خسرانی بزرگ برای امت اسلام دانست. ایشان سهم بسزایی در بازسازی ساختار حوزه علمیه داشت و آثار علمی او در زمینه‌های فلسفه و اخلاق و عقائد اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

آیت الله مصباح یزدی شامگاه جمعه پس از مدت‌ها تحمل بیماری در ۸۵ سالگی به دیار باقی شتافت و مراسم وداع مردم تهران با پیکر مطهر حضرت آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: