روسیه سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ تمرین موشکی برگزار می‌کند

کدخبر: 2368476

وزارت دفاع روسیه از بر‌گزاری ۲۰۰ تمرین موشکی توسط «نیروهای موشکی راهبردی» این کشور در سال جاری میلادی خبر داده است.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) خبر داد که «نیرو‌های موشکی راهبردی» این کشور سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۰۰ تمرین موشکی را بر‌گزار خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه در این خصوص گفت: «در سال ۲۰۲۱، نیرو‌های موشکی راهبردی بیش از ۲۰۰ تمرین را در سطوح مختلف انجام خواهد داد؛ از جمله تمرینات تاکتیکی و تاکتیکی ویژه با واحد‌های موشکی و همچنین چند تمرین فرماندهی و ستادی با اشکال مختلف موشکی.»

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت: «شدت فعالیت‌ها در حین تمرینات با توجه به مدت زمان آنان، به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.»

این در حالی است که نیرو‌های موشکی راهبردی روسیه سال گذشته میلادی هم بیش از ۲۰۰ تمرین تاکتیکی و فرماندهی و ستادی را بر‌گزار کردند.

پیشتر نیز یک مقام ارشد نظامی روسیه از آزمایش یک موشک قاره پیما با برد ۶۲۰۰ مایل (حدود ۱۰ هزار کیلومتر) که قابلیت حمل ۱۶ کلاهک را دارد خبر داد.

روزنامه «میرور» در این خصوص گزارش داد که روسیه تصمیم دارد موشک قاره پیمای «سارمات آرسی ۲۸» که ۲۰۸ تن وزن و بردی حدود ۶۲۰۰ مایل دارد را آزمایش کند. این موشک ۱۶ کلاهک حمل می‌کند و قادر است ناحیه‌ای به وسعت تگزاس یا فرانسه را ویران کند.

«آلکساندر کریورورچک» معاون وزارت دفاع روسیه به روزنامه «کراسنا زوزدا» گفت که آزمایش این موشک قریب الوقوع است. وی گفت که در آینده نزدیک آزمایش این موشک در مجتمع موشکی روسیه انجام خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: