سید حسن نصرالله: اسرائیلی ها آماده فرار هستند

کدخبر: 2376686

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی با بیان اینکه مقابل شکاف داخلی اسرائیل، استواری محور مقاومت است، گفت: جبهه داخلی اسرائیل ضعیف و سست است. اسرائیلی ها آماده فرار هستند و درصدد این کار هستند که این از جمله تحولات مهم است.

نسیم آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان موسوم به «عید مقاومت و آزادسازی» در سخنانی گفت که عید مقاومت یادآور پیروزی بزرگی است که لبنان به دست آورد. 

سید حسن نصرالله افزود: از ارتش لبنان، نیروهای امنیتی و گروه‌های فلسطینی و همه نیروهای سیاسی و همه کسانی که از مقاومت ما حمایت کردند به مناسبت این روز تشکر می‌کنم.

تشکر از ایران و سوریه برای حمایت از مقاومت

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: از ایران و سوریه که از مقاومت حمایت کردند و هنوز هم حمایت می‌کنند و از همه رهبران جهادی تشکر می‌کنم.

وی همچنین گفت: هرکس گمان کند که جنگ با دشمن ما به پایان رسیده، در توهم است و بخشی از سرزمین ما همچنان در اشغال است.

نصرالله افزود: احیا و بزرگداشت این مناسبت ضروری است؛ زیرا این تجربه بزرگی است که باید نسل‌های ما را با آن و فداکاری‌هایی که انجام شده است، آشنا کرد.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: باید به همه نسل‌ها و مردم لبنان یادآوری کرد که پیروزی که به دست آمد مجانی نبود، بلکه نتیجه سال ها فداکاری بود.

وی همچنین گفت: پس از خروج اسرائیل از لبنان در سال ۲۰۰۰ و خروج از غزه، دیگر اسرائیل بزرگی وجود ندارد.

نصرالله افزود: اسرائیل اکنون پشت دیوارها و آتش پنهان شده است و قادر به تحمیل شروط خود در مذاکره با مردم فلسطین نیست.

دیگر هژمونی آمریکا در جهان وجود ندارد

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: دیگر هژمونی آمریکا در جهان وجود ندارد و همه چیز به سمت دنیای چندقطبی پیش می‌رود و این همان چیزی است که اسرائیل را نگران می‌کند.

وی با بیان اینکه مقابل شکاف داخلی اسرائیل، انسجام و استواری محور مقاومت است، گفت: مواضع رئیس جمهور ایران در سفر به سوریه پس از ۱۲ سال جنگ جهانی علیه این کشور موید انسجام محور مقاومت است.

نصرالله افزود: ستون مقاومت قبل از هر چیز کسی است که به آرمان و حق خود ایمان داشته و دارای جسارت و شجاعت باشد و این همان نقطه قوت اصلی است.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: هر گونه جنگ بزرگی شامل همه مرزها خواهد بود و در آن تمام عرصه‌ها و میدان‌ها آکنده از هزاران رزمنده خواهد شد اما ما شمار انبوهی نیروی انسانی داریم.

جبهه داخلی اسرائیل ضعیف و سست است

وی در ادامه گفت: نقطه قوت ما جبهه داخلی دشمن است که به لحاظ عقیدتی در حال ضعف است. جبهه داخلی اسرائیل ضعیف و سست است. اسرائیلی ها آماده فرار هستند و درصدد این کار هستند که این از جمله تحولات مهم است. 

نصرالله در ادامه و در پاسخ به تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به او گفت: این شما نیستید که ما را به جنگ بزرگ تهدید می‌کنید بلکه این ما هستیم که شما را به چنین جنگی تهدید می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله افزود: ما اکنون به آزادی فلسطین، برپایی نماز در مسجد الاقصی، نابودی رژیم اشغالگر و اطمینان و یقین به پیروزی خود امیدواریم.

وی با بیان اینکه تحولات بسیاری تا کنون اتفاق افتاده است، گفت که از جمله این تحولات فقدان رهبران تأثیرگذار در نهاد دشمن و در مقابل اعتماد قاطع به محور مقاومت و رهبران آن است، همچنین توسعه توانمندی نظامی نیروهای مقاومت است که نمونه آن چیزی است که ما در لبنان داریم.

اعتماد به مقاومت در برابر فرهنگ تسلیم، فرمانبرداری و سازش افزایش یافته است

سید حسن نصرالله افزود: دشمن توانست روابط خود را با برخی از رژیم‌های عربی عادی کند، اما قادر به عادی سازی روابط با مردم آنها نبود. رژیم اشغالگر متوجه شده است که رژیم‌های عربی قادر به تحمیل عادی سازی بر مردم خود نیستند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اعتماد به مقاومت در برابر فرهنگ تسلیم، فرمانبرداری و سازش افزایش یافته است، گفت: اشغالگران سعی دارند نیروهای مقاومت را به گونه‌ای نشان دهند که آنها دست نشانده و ابزار کشورهای محور مقاومت هستند و این یک اشتباه مهلک است زیرا آنها را دست کم می‌گیرد.

وی افزود: مهمترین نقطه قوت این است که نیروهای مقاومت در فلسطین «اصیل» هستند، زیرا مردم فلسطین صاحبان حق، زمین و آرمان هستند.

نصرالله در ادامه با اشاره به عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین در غزه علیه رژیم صهیونیستی، گفت: افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت در ازای فرسایش قدرت بازدارندگی اسرائیل همان چیزی است که عملیات «انتقام آزادگان» در غزه نشان داد.

دبیرکل حزب الله افزود: اسرائیلی‌ها نتوانستند قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنند و متوجه شدند که بهای هر تجاوز را پرداخت خواهند کرد.

نصرالله اضافه کرد: تهدیدهای اخیر اسرائیل پس از شکست رژیم اشغالگر در مقابله با عملیات «انتقام آزادگان» انجام گرفته است.

وی همچنین گفت: اسرائیلی‌ها تهدیدهای اخیر خود را به دلیل ترس به وجود آمده در شهرک‌های صهیونیست نشین و آخرین رزمایش حزب‌الله و نیز کاهش گردشگران و سقوط ارزش پولیشان در مقابل دلار پس گرفتند.

جنگ بزرگ در منطقه، رژیم اشغالگر را به ورطه نابودی سوق خواهد داد

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: دشمن باید بترسد و هوشیار باشد که اشتباه محاسباتی نکند و در هیچ کشوری مرتکب اشتباه نشود که منجر به جنگ بزرگ شود. جنگ بزرگ در منطقه، رژیم اشغالگر را به ورطه نابودی سوق خواهد داد.

نصرالله در ادامه خطاب به مردم لبنان گفت: معادله ارتش، مردم و مقاومت از لبنان محافظت کرد و امنیت پیش نیاز هر راه حل اقتصادی و سیاسی است. این معادله یک چتر حفاظتی واقعی است که نباید از آن غافل شد.

وی در پایان افزود: معادلات منطقه‌ای هم مایه خوشبینی است. اسرائیل سرنگون می‌شود و سرنگونی آن قطعا رخ خواهد داد. درباره مساله آوارگان سوری هم باید یک هیات بلندپایه به سوریه برود و مذاکرات جدی را در این زمینه انجام دهد و این موضوع قابل حل است.

ارسال نظر: