دوره‌گردی‌های زلنسکی و رجزخوانی علیه ایران

کدخبر: 2376737

رئیس جمهور اوکراین که چندی است به دنبال جلب کمک‌های مالی و تسلیحاتی است و در همین راستا به جده و هیروشیما هم سفر کرد، در ادامه طرح ادعاها و اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ارسال پیام ویدئویی برای ملت ایران کرد و اکنون هم مبدع تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران شده است.

نسیم آنلاین: باز هم اظهارات تکراری و اتهامات بی پایه و اساس «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین درباره ایران؛ این بار هم مثلا ابتکار به خرج داده و پیامی ویدئویی برای مردم ایران ارسال کرده است.

رئیس جمهور اوکراین که این مدت مشغول دوره‌گردی و التماس برای حمایت و دریافت کمک‌های تسلیحاتی از طرف‌های غربی بود و از یک سو به جده (نشست سران اتحادیه عرب) که با انتقاد رسانه‌های عربی (+) در دعوت به عمل آمده از زلنسکی روبرو شد و از سوی دیگر به هیروشیما (نشست سران گروه هفت) رفت، اخیرا در ادامه ادعاهای بی اساس و اتهامات تکراری علیه ایران در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ‌ اوکراین در پیامی ویدئویی گفت که از ایران می‌خواهد در ارسال این پهپادهای مرگ‌بار به روسیه تجدیدنظر کند.

این ادعاهای بی اساس ششم خرداد ماه با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مواجه شد و او تکرار این ادعاهای واهی را هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی خواند.

کنعانی با ذکر این نکته که ادعاها و نمایش‌های سیاسى علیه جمهوری اسلامی ایران، واقعیت‌های جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد، به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات کارشناسی با اوکراین اشاره کرد و گفت: طفره رفتن طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی با طرف ایرانی به منظور بررسی ادعاها، مؤید بی‌پایه بودن آنها و وجود اهداف و انگیزه‌های خاص سیاسی در ورای اینگونه اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

امروز نیز خبری منتشر شد درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ ارائه شده به پارلمان اوکراین توسط ولودیمیر زلنسکی که خواستار اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران شده است.

زلنسکی از چند ماه بعد از جنگ اوکراین به کرات این ادعا را مطرح کرده و تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز هم‌صدا با او به طرح این ادعاهای بی اساس پرداخته‌اند و مدعی کمک تسلیحاتی ایران به روسیه در جنگ اوکراین شده‌اند.ادعایی که بارها و بارها از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران رد و بر مخالفت با جنگ اوکراین تأکید شده است. ادعایی که در این مدت دست مایه‌ آمریکا، انگلیس،‌ اتحادیه اروپا، کانادا، سوئیس و چند کشور دیگر برای تحریم علیه ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای جنگ در اوکراین اعلام کرد که از هیچ یک از دو طرف حمایت نمی‌کند و بارها و بارها بر حل موضوع از طریق گفت‌وگو و مسالمت‌آمیز تأکید کرده، حتی انتقال دهنده پیام‌های اوکراین به روسیه و همچنین کشورهای اروپایی برای مقامات روس بوده است. امیرعبداللهیان در این مدت دو بار حامل پیام اوکراینی‌ها برای روس‌ها بود.در این مدت نه تنها حسین امیرعبداللهیان چندین بار با همتای اوکراینی تلفنی گفت‌وگو کرد، بلکه پیام «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را نیز به مقامات روس منتقل کرد. او نهم شهریور ۱۴۰۱ در نشست خبری مشترک با همتای روس خود در مسکو گفت: در جریان گفت‌وگوهای امروز حامل پیام یکی از رهبران اروپایی و درخواست آنها از آقای دکتر رئیسی در موضوع اوکراین بودیم. ایده‌هایی برای کمک به برقراری صلح، آرامش و توقف جنگ در اوکراین مطرح است و این ایده‌ها را با آقای لاوروف مطرح کردیم. جمهوری اسلامی ایران مواضع خودش را در خصوص اوکراین در عالی‌ترین سطح به روشنی بیان کرده است.

ارسال نظر: