بازداشت پنج افسر پلیس فرانسه به اتهام قتل یک معترض

کدخبر: 2377694

پنج افسر پلیس فرانسه به اتهام قتل یک مرد به نام محمد بندریس بازداشت شدند. دادستانی فرانسه اعلام کرد که پنج افسر پلیس از یک واحد کنترل شورش در شهر مارسی فرانسه به اتهام قتل عمد محمد بندریس، راننده 27 ساله، بازداشت شده‌ و مورد بازجویی قرار گرفتند. به نقل از خبرگزاری فرانسه خانواده او ادعا کرده‌اند که وی تنها یک تماشاگر بی‌گناه بوده و نقشی در اعتراضات نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دادستانی این کشور اعلام کرده است که در تحقیقات پس از کالبدشکافی جسد محمد بندریس مشخص شده است که آثار روی سینه وی مربوط به اصابت گلوله سلاح فلش بال یا LBD  است. پلیس فرانسه بارها برای سرکوب اعتراضات از این سلاح  استفاده کرده که منجر به فوت و نقص عضو معترضان شده است.

در آخرین مورد اعتراضات پس از قتل ناهل، نوجوان آفریقایی-فرانسوی به دست پلیس فرانسه شاهد اعتراضات گسترده‌ای در سراسر این کشور بر ضد سیاست‌های نژادپرستانه پلیس این کشور بودیم که با خشونت فراوان توسط پلیس و دستگاه امنیتی این کشور سرکوب شد. در پی این اعتراضات گزارش‌های متعددی از بازداشت هزاران نفر از جمله نوجوانان و کودکان فرانسوی و همچنین مجروح شدن معترضان و قتل آنها به دست پلیس فرانسه گزارش شده است.

ارسال نظر: