آقامحمدی: ۶۰ درصد جامعه مزدبگیر هستند

کدخبر: 994412

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: ۴۹.۹ درصد از بخش خصوصی دستمزد دریافت می‌کنند و در کنار ۱۷.۶ درصد کارمند مؤسسات عمومی و دولتی هستند، بنابراین ۶۰ درصد جامعه را مزدبگیران تشکیل می‌دهند

به گزارش «نسیم»، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و در جمع مسئولان وزارت تعاون و تعاونگران با اشاره به اینکه جایگاه ایران در سند چشم‌انداز توسعه در منطقه دیده شده است، اظهار داشت: برای هر فعالیت اقتصادی باید بسترهای سیاسی امنیتی فراهم شود و بر این اساس برای انجام اقدامات این حوزه مناطق ناامن احتمالی شناسایی و به حوزه امن تبدیل شود.

وی افزود: عدالت اجتماعی همانند رشد اقتصادی اجتناب ناپذیر است و بر همین اساس در صورت عدم ایجاد عدالت در فعالیتهای اقتصادی به رشد نخواهیم رسید.

آقامحمدی با اشاره به آماری از میزان کارکنان تصریح کرد: 49.9 درصد از بخش خصوصی دستمزد دریافت می‌کنند و در کنار 17.6 درصد کارمند مؤسسات عمومی و دولتی هستند، بنابراین 60 درصد جامعه را مزدبگیران تشکیل می‌دهند. در جمعیت 6.1 درصد را کارفرمایان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: کارکنان مؤسسات تعاونی هم یک دهم درصد هستند، بنابراین ترکیب این میزان باید با تغییراتی مواجه شود که محور آن تعاون باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تنوع تولید و توجه به حوزه دانش‌بنیان از مهمترین استراتژی‌های تعاونی خواهد بود، گفت: برای رسیدن به نرخ رشد تک درصدی باید تعاونی‌ها حضور فعال داشته باشند و قطعاً این رویه شدنی خواهد بود.

آقا محمدی تاکید کرد: متوسط نرخ رشد ایران در متوسط 40 سال گذتشه 4.8 درصد بوده است، گفت: این میزان رشد اقتصادی از محل سرمایه‌گذاری‌ها بوده و کمتر به بحث بهره‌وری توجه شده است.

وی تاکید کرد: بهره‌وری در حوزه‌های مالی، توزیعی، خدماتی و تحولات بنیادی تولیدی اهمیت بیشتری دارد و در این خصوص تعاونی‌های فعلی باید تقویت شوند چرا که ایجاد تعاونی در گذشته صورت پذیرفته و تقویت آن امر بسیار مهمتری است.

آقامحمدی گفت: مسئولان با مردم برای ایجاد رفاه و خیردنیای مردم تلاش کنند و این مسئولیت بزرگی است که بر عهده آنها گذاشته شده است.

آقامحمدی یکی از بهترین فرصت‌های ایجاد تحول را بخش تعاون عنوان کرد و گفت: از مسئولان می‌خواهم حزب‌الهی‌وار و بسیجی‌وار کار کنند و در این مأموریت بزرگ آنها به فکر رفاه مردم باشند.

وی افزود: در دعای قنوت هم ابتدا خیر دنیا و سپس خیر آخرت گفته می‌شود بنابراین پیشنهاد می‌کنم همانطور که رهبری انقلاب تدبیر کرده‌اند، سهم تعاون در اقتصاد باید به 25 درصد برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کرد تا باشگاه اقتصادی مقاومت تعاون با دعای ربنا آتنا فی‌الدنیا حسنه ایجاد شود تا تعاونگران برای یافتن راهکارها و ایده‌های جدید با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو کنند.

ارسال نظر: