معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: هیچ برندی در تجهیزات پزشکی نداریم

کدخبر: 1001100

سورنا ستاری افزود: نگاه ما باید در حوزه تجهیزات پزشکی صادراتی باشد نه تنها تولید داخل/ در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاق خوبی نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری «نسیم»، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ایران هلث که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، افزود: بازار سلامت یکی از بحث‌های اصلی معاونت فناوری ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در موضوع سلامت همکاری ما با وزارت بهداشت خوب است اما در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاقاتی که باید می‌افتاد، نیفتاد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: یک بخش از این اتفاقات مربوط به داخل معاونت فناوری است و یک بخش دیگر هم مربوط به، به روز بودن تجهیزات پزشکی می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل تجهیزات پزشکی نبود برند مناسب است گفت: ما هیچ برندی در تجهیزات پزشکی نداریم در حالی که این برند است که صادرات انجام می‌دهد و شرکت‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ستاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی در پزشکی گفت: ما آماده هستیم مدلی را که در آن نمایشگاه پیاده کردیم برای موضوع تجهیزات پزشکی نیز پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیرساخت‌های مناسب را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است گفت: این زیرساخت‌ها شامل معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی، اختصاص وام‌های کم‌بهره و معافیت‌های سربازی است.

ستاری مهمترین بحث را واردات فناوری و تکنولوژی به داخل کشور عنوان کرد و افزود: نگاه ما باید در حوزه تجهیزات پزشکی صادراتی باشد نه تنها تولید داخل و من به عنوان معاون علمی و فناوری نمی‌توانم برندی را برای صادرات بسازم چرا که ما تنها با بخش خصوصی همکاری می‌کنیم و با دولتی‌ها کاری نداریم.

ارسال نظر: