سردار جلالی: هیچ حادثه جدی و حمله سایبری طی یک ۱.۵ سال گذشته در مجموعه نطنز نداشته‌ایم

کدخبر: 1002697

رئیس پدافند غیر عامل در جمع خبرنگاران گفت: زیرساخت‌های حیاتی کشور را در حوزه سایبری شناسایی کردیم و برای هر کدام به صورت مجزا کارگروه تخصصی تشکیل دادیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار جلالی در حاشیه بازدید نمایشگاه بومی سایبری اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه ارائه محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی بوده است که بتوانند در حوزه امنیت و پدافند سایبری برنامه‌هایی را به صورت بومی به کاربران و کسانی که زیرساخت‌های کشور را آماده می‌کنند ارائه دهند.

رئیس پدافند غیر عامل ازود: یکی از اقداماتی که در حال انجام است ارزیابی امنیتی و پدافندی محصولات متناسب با اهمیت زیرساخت‌ها که در سطح ویژه حیاتی و حساس بوده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حیاتی کشور را در حوزه سایبری شناسایی کردیم و برای همه به صورت مشخص و مجزا کارگروه تخصصی و سایبری تشکیل داده ایم تأکید کرد: مشخصاً در مجموعه نطنز نیز کارگروه پدافند سایبری در حوزه هسته‌ای راه‌اندازی کردیم و طی یک سال و نیم گذشته هیچ حادثه جدی و حمله‌ای نداشتیم.

سردار جلالی با بیان اینکه اولویت دوم ما در حوزه برق است افزود: در دنیا شاهد حوادث جدی و مختلف در این زمینه‌ایم بر این اساس کارگروهی باتوانیر راه‌اندازی کردیم.

رئیس پدافند غیر عامل بیان داشت: حوزه سوم اولویت ما موضوع گاز است که اولین محصول اسپادای بومی کشور در این زمینه در حال نصب است با حمایت مجموعه پدافند سایبری و مرکز ملی فضای مجازی این محصول تولید و اعمال شده تولید شده است.

وی در رابطه با تشکیل جلسه شورا با رؤسای جدید خاطرنشان کرد: اعضای فضای مجازی برابر حکم رهبری در هر دوره منصوب می‌شوند که احتمالاً به زودی اعضای جدیدی در این زمینه وارد عرصه فعالیت خواهند شد.

ارسال نظر: