مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راهور از این هفته آغاز می‌شود

کدخبر: 1013233

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مرگ بیش از پنج هزار مسافر در تصادفات رانندگی تابستان گذشته گفت: ممنوعیت تردد پراید در محورهای برون‌شهری به پلیس ابلاغ نشده است/ افزایش جریمه‌های رانندگی به تایید ناجا و سه وزیر رسیده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سردار تقی مهری در نشست خبری اظهار داشت: ۸۰ درصد علت تصادفات در تابستان گذشته، تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم بود. شروع سفرها و اعمال محدودیت های تردد از چهارشنبه پیش بینی شده است. خط قرمز پلیس در جاده‌‌ها سرعت غیر مجاز، حرکات مارپیچ و غیر متعارف و تجاوز به چپ است.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر افزود: تمامی نیروهای راهور در مراکز استان ها و همه شهرستان ها سراسر کشور طرح نماز عید فطر را از نظر ترافیکی اجرا می کنند و همه تمهیدات لازم برای پارک خودرو ها در محل برگزاری پیش بینی شده است.

سردار مهری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس پژوهشگاه استاندارد اعلام کرده است پراید خودروی درون شهری است، آیا برنامه ای برای جلوگیری از تردد آن در بیرون شهر دارید؟ افزود: برابر قوانین جاری کشور، پلیس مکلف به شماره گذاری خودروهایی است که استاندار مورد تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد را کسب و تائید سازمان سازمان محیط زیست را نیز داشته باشد. وی گفت: تاکنون هیچ موضوعی از سازمان استاندارد و دیگر نهادهای مسئول مبنی بر اینکه پراید فقط در درون شهر تردد کند، به پلیس واصل نشده است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه جریمه رانندگی جزو سبد هزینه خانوار نیست، بیان داشت: معتقدیم جریمه های کنونی در حال از دست دادن اثر بازدارندگی است. نامه افزایش جریمه رانندگی توسط ناجا و با امضای سه وزیر به هیئت دولت ارسال شده و در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه فراخوان اتوبوس های اسکانیا باید ادامه یابد، گفت: شماره گذاری دو نوع جدید اسکانیا با نام درسا و مارال آغاز شده است و اگر مشکلی در این اتوبوس ها اهمچون گذشته یجاد شود،پلیس اقدام لازم را انجام می دهد.

سردار مهری با بیان اینکه حوادث رانندگی در دور نخست سفرهای تابستانی هشت درصد کاهش یافت، افزود: ۱۸۰۰ دوربین کنترلی در جاده های کشور نصب می شود.

ارسال نظر: